besnijden

Hoi,
ikzelf zou mijn kind er zelf voor laten kiezen als het om hygienische overweging is.
Wist je trouwens wel dat er toch een risico is wanneer je baby onder narcose moet laat staan die infuusnaald die erin moet (erg pijnlijk) voor eigenlijk iets wat je graag wilt en niet noodzakelijk is.
Wanneer het moet is het niet anders maar anders stel je hem toch later zelf voor de keuze?

 
mag ik wat vragen? waarom laat je besnijden als het niet uit culturele of medische  reden? Ik zou nooit een operatie doen als het niet nodig is, aan elke operatie kleven risico's, narcose ook.   Dus nee ik zou het niet doen, temeer ook omdat mijn broer ook besneden is (moest) en hij vroeger de enige in de klas was, en dat  was  echt niet altijd leuk.

Groetjes
lia  

 
hallo dames, ik weet niet hoe lullie eraan komen dat je tijdens een het besnijden het kind narcose krijgt. het kind krijgt een klein prikje ter verdoving van het plekje zodat het eventjes niks voelt maar gaat niet onder narcose. tenzij er afwijkende dingen zijn. heb veel besnijdenissen gezien en gehoord geen 1 kind werd onder narcose gebracht of aan een infuus.

groetjes melek
 
Maar goed, wel of geen narcose, het is en blijft een ingreep.
Een plaatselijke verdoving krijgen, gebeurd ook met een prikje, en om daar nu een prikje te krijgen is ook niet echt fijn. Een kind kan een plaatselijke verdoving als angstig ervaren want hij ziet alles om hem heen wat er gebeurd.

Maar wat ik al eerder zei, ieder voor zich hoor.
Mijn keus zal er niet liggen als het alleen om hygienische redenen gaat.
Ik wil mijn kindje niet onnodig bloot stellen aan een medische ingreep als het niet om medische redenen gaat.

Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan