besnijden

Maarre..... volgens mij wordt besnijdenis niet meer vergoed tegenwoordig (als het niet medisch noodzakelijk is) en dreigt het daardoor weer in de huiselijke achterkamertjes zonder enige vorm van verdoving plaats te vinden. En in dat geval.......

Als het dus niet vergoed wordt en mensen gaan weer terug naar de besnijdenis in de achterkamer zonder verdoving, dan is er volgens mij wel sprake van mishandeling. Want dat doet namelijk toevallig wel heel zeer. En ookal gebeurt het dan in de naam van religie/cultuur, dat gaat er bij mij niet in. Bij mij betekent mishandeling: iemand moedwillig pijn doen.
Ik vind als je dan je zoontje wil laten besnijden dat je dan het geld er maar voor over moet hebben!
Ivy

Het is een moeilijke discussie.
De ingreep opzich is misschien geen mishandeling, maar je kind heeft zelf geen keuze over zijn lichaam. Wie zegt dat hij het er op latere leeftijd mee eens is.
Om dezelfde reden krijgen mijn dochters geen oorbellen, vind dat ze hier zelf een keuze in moeten hebben.

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie (eerlijke) reacties. Het is mij nu iets meer duidelijk over hoe het in zijn werk gaat. Van zelf sprekend worden mijn zoontjes gewoon in het ziekenhuis besneden. Of het nou wel vergoed wordt of niet. Anders zou het óók in mijn ogen mishandeling zijn.

Bedantk! Groetjes Mama van Rayen en Milan

Bij deze wil ik even laten weten dat mijn reactie ging om het feit dat ik dacht dat het nog altijd ZONDER verdoving/narcose gebeurd.
Stukje onwetendheid van mijn kant dus dat het tegenwoordig in het ziekenhuis gebeurd. Toch weer wat geleerd...

inderdaad, je kunt niet alles weten en we moeten niet overal op inspringen!

Maar...

Als je iets niet weet kun je het ook op een normale manier vragen, bijv hoe het gedaan word, in dit geval wordt er dus meteen (NEGATIEF!!!) op gereageerd.
Niet helemaal redelijk lijkt mij, dat is dus oordelen voordat je uberhaupt weet waar het over gaat.

Ik zou dus gewoon zeggen, vraag iets als je iets niet weet, scheelt een hoop gedoe erom heen.

Hoi Lief meisje,
Is waar, maar dan moet je wel weten dat er een andere manier bestaat! Als je daar niet van op de hoogte bent, denk je dat je weet hoe het gebeurt. Dus dan is zo'n reactie wel volkomen normaal! Bij alles is het zo dat je nooit weet of je er alles over weet. Gaten in je kennis merk je namelijk niet op, omdat je niet weet dat ze er zijn.
Lekker filosofisch zeg!
Ivy

Terug
Bovenaan