betekenis namen

Met dank aan www.cbs.nl

Lukas:
Spellingsvariant van Lucas.
De naam Lucas is een verkorting van de naam Lucanus en betekent: afkomstig uit Lucanië (zuid-Italië). Andere bronnen wijzen op de Griekse betekenis: geboren bij het ochtendgloren. Weer andere bronnen verwijzen naar het Latijnse woord lux (licht). In Groningen kent men de vorm Loeks of Luuks, in Zuid-Afrika Loekie en Luikes, in het Engels Luke, in het Pools Lucasz. In Hawaii kent men de naam Lukela, wat 'zo slim als een vos' betekent. Vrouwelijke vormen van de naam Lucas komen zelden voor; in Drente is de naam Lucasina aangetroffen

In Brazilië ligt de plaats Lucas, in drie staten van de V.S. ligt een plaats met de naam Lucas en in Australië ligt het meer Lucas.

Annemieke

Tyche betekent (net als Tygo) geluk.

Tyche is ook een griekse godin van het geluk en die godin die deed ook iets met stadsmuren ofzo... ik hou het meestal bij 'geluk'

Hahahahaha, ik ben er achter gekomen dat Diego bedrieger betekend.... Nou was ie in de buik al een beetje een bedrieger want het zou een meisje zijn en het is toch echt een jongen......
En Nino betekend kleintje (Spaans)

Hoi hoi,

Tess betekent...nou ja zie uitleg van Sandra(Nicktess)..die heeft het al voor me opgezocht..makkie toch!

Groetjes Kitty en Tess.

Hoi hoi,

Twan betekent de onschatbare!

En ja, hij is van onschatbare waarde!!! hahaha

Liefs maaike

Tja ik heb ook even op internet gezocht.

Ilse is een Keltische naam en betekent de kuise (of de maagd)    

Maagd is ze in ieder geval zeker nog. HAHAHAHAHA. Maar omdat ze in september geboren is is ze ook maagd van sterrebeeld. Grappig!

Jeske

yara betekend   'de onstuimige'   nou.....dat klopt aardig :)

Terug
Bovenaan