betrokken

A

Anoniem

Guest
Hallo, even een vraagje wat me al een poosje bezig houd..

Tot hoever hebben jullie bepaalde mensen bij je zwangerschap betrokken zoals schoonouders en ouders?
Ik heb alleen m'n zusje er erg bij betrokken en een hele goede vriendin(kamer zoeken, bezoek vk etc.)Tja, en manlief dan he. Voor de rest vroeg ik me af wat 'normaal' is.
De band met mijn ouders én schoonouders is niet super en ik merk dat ik tóch heel veel zelf wil doen en het betrekken er bij mij gewoon bij inschiet..
Ben ik dan erg ego bezig?

Hoi hoi,

Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Zoals je zegt is de band niet super dus ik denk niet dat je erg ego bezig bent hoor. Wat vind je vriend/man ervan?

Wij hebben met onze ouders een hele goede band dus die zijn wel erg betrokken maar de beslissingen waarover dan ook nemen we allemaal gewoon zelf hoor. Betrokkenheid is leuk maar het moet niet zo zijn dat je zelf niets meer te zeggen zou hebben haha. Vaak vinden ouders het al heel leuk als je ze gewoon verteld hoe het gaat met de zwangerschap! Je merkt dan vanzelf wel hoe de reacties zijn en je eigen gevoel daarop. Als de baby straks is geboren wordt het misschien allemaal wel heel anders met die familie band. Hopelijk een verandering ten goede iig.

Veel succes meid en maak je niet te druk hoor. Groetjes Petra

Wij hebben er ook niet specifiek iemand erbij betrokken. Mijn ouders zijn heel erg dat wij onze eigen keuzes vooral moeten maken, maar dat ze achter elke keuze staan die wij maken. Zowel mijn vader als mijn moeder is een keer meegeweest naar de gyn, maar heb ook wel heel erg  veel controles gehad, eigenlijk altijd een echo, behalve bij mijn moeder.  Mijn schoonouders leven niet meer, dus dat is weer een heel ander verhaal. Heb eigenlijks alles met vriendlief gedaan.

Verder heb ik 2 vriendinnen die ook zwanger zijn en daar kletsen we wel veel over, maar of dat echt betrokken is. Met allebeide ook wel wezen winkelen voor kleine dingen, maar voor de rest niet. Het blijft meer bij lekker kletsen en de kids laten  spelen.  

Liefs  Noah  

hoihoi,
Wat vervelend joh, dat de band tussen jullie en je (schoon)ouders niet zo goed is, ten minste, dat lijkt me best wel.
ik weet eigenlijk niet echt of ik ze er erg bij betrek, deze zwangerschap gaat er toch weer meer tussendoor dan de andere twee. Verder ben ik meer bezig om zelf op de been te blijven, en ons gezinnetje een beetje draaiende te houden. De eerste zwangerschap zijn mijn moeder en schoonmoeder allebei een keer mee geweest op controle. De tweede zwangerschap niet en deze ook niet.  Waar ze kunnen helpen ze en voor  de rest is het gewoon gezellig.  Ik merk best wel  verschil tussen de eerste en volgende zwangerschappen wat dat betreft.  
En wat hierboven ook al gezegd is, de band met je (schoon)ouders verandert als je kinderen hebt, dat kan  ten goede maar ook ten kwade.  

Bij mij is er, behalve mijn mannetje, ook niemand meegeweest op controles. Niet omdat we geen goeie band hebben, integendeel, maar meer omdat ik het iets vind van ons beiden. Ik hou ze uiteraard wel op de hoogte, maar mee op controles en aanwezig zijn bij de bevalling, nee, dat hoeft voor mij niet.

lastig als je idd een minder goede band hebt met je (aangetrouwde) familie... mijn schoonmoeder woont ver weg dus die kan ik niet erbij betrekken, mijn moeder is mee geweest naar de verloskundige en naar een extra echo.. moest eerst wel ff vertellen dat ik tattoo's heb, was anders een lullig moment geweest als ze dat daar had gezien...

moet dinsdag weer voor een echo maar daar ga ik even alleen heen..

ow, hahahaha... ik vergeet helemaal te zeggen dat bij de termijn echo en 20 weken echo en de 2 3d echo's mijn man er wel bij was

Dat heb ik er ook niet bij vermeld...... mijn ouders gingen mee omdat mijn vriend niet kon. Voor de rest is hij er altijd bij geweest, samen met onze dochter. We kunnen de afspraken tot nu toe bijna altijd op zijn papadagen plannen.

Liefs Noah

Terug
Bovenaan