betrokken

hoi hoi,

Mijn schoonmoeder is een aantal keer mee geweest naar de vk (eigen moeder is gestorven) en mijn schoonzusje een keer, verder is mijn man meegeweest naar de andere afspraken en echo's en gaat hij nu omdat het de laatste controles zijn elke keer mee.
Ik stuur papa altijd een sms hoe het was bij de vk en een beste vriendin ook.
Bij de bevalling wil ik niemand anders dan mijn man bijhebben en iedereen pas bellen als ik er aan toe ben en gedoucht ben enzo.

liefs Daantje

Hoi,

normaal gesproken gaat alleen mijn man mee naar de vk. Twee keer kon hij niet ivm zijn werk en is mijn zusje meegeweest en een keer mijn moeder.  Dit bovendien meer omdat ik niet alleen naar de vk wil (stel dat je niet zo gelukkig nieuws te verwerken krijgt?)

Mijn moeder belt wel vaker dan normaal, maar dat is niet erg... ik vind het erg gezellig om even te kletsen en haar even op de hoogte te houden.  

Maar mijn ouders en ook mijn schoonouders weten dat wij ze wel bellen wanneer het zover is. We bellen hen wanneer de weeen echt zijn begonnen (zodat ze weten dat het binnenkort zover is) EN wanneer  ik ben bevallen en ik klaar en gedouched  ben en we (man baby en ik) even wat tijd met ons 3-en hebben gehad.

Mijn moeder zei laatst zelfs dat ze er zelf ook niet aan moest denken om haar moeder bij de bevalling te hebben. Gelukkig maar, maar anders had ik me ook niet schuldig gevoeld hoor. Ze weet dat het is iets is van mijn man en mij....

Hihi, gelukkig, ik dacht echt dat ik misschien wel een beetje 'raar' hierin was, maar toch wel vrij 'normaal'..

Ik vind het nu ook wel echt vervelend gaan worden dat mensen onverwachts langs gaan komen. Het was hier tot nu toe altijd zoete inval, maar dat gaat me nu een beetje tegen staan.
En ik vind het allemaal wel lief bedoeld hoor, maar stel dat..Nou ja..
Misschien zie ik ook wel allemaal beren op de weg..pff. Dank jullie voor de reacties, ik ben weer gerustgesteld!!

Wij doen de bevalling ook "lekker" met zijn tweetjes. Heb in het ziekenhuis ook wel meer als 20 man op de gang zien wachten voor de verloskamer.... moet er niet aan denken. Eten en drinken erbij.....

We bellen mijn ouders om op onze dochter te passen en daarna wel weer als de kleine geboren is en ik weer wat gefatsoeneerd ben en we eerst tijd voor ons kindje hebben gehad.  Mijn ouders zijn ook niet zo dat als we ze  s'nachts bellen direct uit bed vliegen en naar het ziekenhuis komen. Zal s'ochtends het eerste zijn wat ze doen en als het overdag geboren wordt, dan komen ze  natuurlijk wel zodra wij gebeld hebben.  

Liefs Noah  

He daar,
Schoonouders heb ik niet meer, maar kan  prima opschieten met mijn ouders.

Alle gyn-controles heb ik lekker met mijn hub gedaan of, waar niet anders kon, alleen.
Ook mijn moeder belt of mailt (of chat) iets vaker, maar dat is niet erg. Het is voor mijn ouders ook best wel weer spannend. dit gaat de 2e kleinzoon worden (de 1e is mijn  andere zoon).
Het is dat onze spruit binnenkort middels een keizersnee ter wereld zal komen, maar zou het een gewone bevalling geweest zijn, dan had ze er graag bij willen zijn ............... alleen willen wij dat niet. Dat begrijpt ze ook volledig.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik heel open en eerlijk ben. Op deze manier kunnen er ook nooit misverstanden ontstaan. Ik ga me ook niet schuldig voelen als het een ander niet aanstaat wat ik wel of niet wil ..... ook niet bij mijn eigen ouders.

We hebben het samen gemaakt dus halen we hem ook samen  (met behulp van de gyn natuurlijk, ha ha).

Succes

Kus
Wendy

Hoi hoi

Wij hebben nu het voordeel dat we s'avonds naar de vk kunnen dus kan Mark altijd mee..Mijn moeder is ook één keer meegeweest, heeft ze het hoofdje van de baby gevoeld heel bijzonder. Bij mijn 1e is mijn moeder veel vaker mee geweest omdat het dan altijd overdag was en mijn vriend daar niet altijd vrij voor kon nemen..(voor de echo's wel natuurlijk!)

Met mijn schoonouders heb ik ook een goede band maar neem ze niet mee naar de vk. Mijn ouders bel ik als de weeën zijn begonnen omdat onze dochter daar dan naartoe gaat.. Verder bellen we daar niemand over en zijn we lekker samen (en met de vk natuurlijk en wat later de kraamverzorgster). Bij de kraam vroegen ze ook of er een stagiaire mee mocht tijdens de bevalling daar heb ik nee op gezegd, bij de zorg vind ik het wel prima..Ik vind het zoiets intiems daar wil ik zo min mogelijk mensen bij hebben...
Bellen deden we bij onze 1e na 3 kwartier maar denk nu ook dat het na het douchen gaat worden ...Maar dat zien we op dat moment wel weer!!

Terug
Bovenaan