Betroubaarheid vroege zwangerschaps test

Vaak staat er bij die early testen ook heel groot op de voorkant "al vanaf 4 dagen voor nod"  terwijl uit de kleine lettertjes blijkt dat de test op dat moment maar bijv 60% betrouwbaar is... het hangt er gewoon ernorm vanaf hoe jouw lichaam reageert op een eventuele zwangerschap, dus tenzij je positief test, zegt zo'n early test erg weinig. En zoals iemand hiervoor ook al zei: zelfs met een positieve uitslag is het nog afwachten of dat zo blijft...
 
Bedankt allemaal! 
Ondanks dat ik misschien te vroeg was met testen, ben ik er vandaag toch om eerlijk te zijn best een beetje sip van. 
Ondanks dat een aantal van jullie wel eens positief hebben getest met de early test, is het voor mij niet zo'n goede optie. Ik zit namelijk zelf met m'n hormonen aan maken aan de lage kant.  Dat we nu zo ver zijn is te danken aan hormonen bij spuiten. 
Wachten dus tot woensdag...
Nog maar even niet te negatief vooruit kijken. 
 
 
Hi Egeltje,
Ik heb negatieve ervaringen (letterlijk ?) met early zwangerschapstesten! Bij zowel mijn vorige zwangerschap (mk) als bij mijn huidige voelde ik dat ik zwanger was maar de tests bleven negatief. Toen maar extra gevoelige gekocht en die bleven ook negatief ook op de zesde dag dat mijn menstruatie had moeten beginnen.
Die zesde dag overtijd dacht ik toen na een aantal tests weetje wat ik koop Kruidvat testen (2 voor 5 eu) want had hier positieve dingen over gelezen en die was toen positief! Uiteindelijk dus een mk geworden helaas.
De tweede keer hetzelfde verhaal, voelde dat ik zwanger was en de tests gaven negatief aan. Heb heel wat uitgegeven haha omdat ik de negatieve uitslagen niet geloofde omdat ik het zo sterk voelde ? (en had het dus goed aangevoeld uiteindelijk ?) zowel clearblue tests als early predictor etc en wederom Kruidvat tests gekocht en die gaf bij mijn 2e zwangerschap bij 3 dagen overtijd positief terwijl die zogenaamde early dingen negatief aangaven! Heb het expres op dezelfde dag gedaan. In mijn ogen is het dus geldklopperij en zijn die vd Kruidvat het meest betrouwbaar en snel. 
Aan de ene kant hangt het er vanaf hoe snel je lichaam hcg aanmaakt maar aan de andere kant is het wel gek dat bij mij de Kruidvat tests sowieso eerder positieve uitslag geven dan die “early” tests...
Veel succes en hoop natuurlijk dat je alsnog zwanger bent.
 
Hier ook eerst een negatieve early test en een paar dagen later een positieve 'gewone' test. Het kan dus zeker maar hangt idd af van je HCG-waarde zoals hierboven al gezegd is geweest.
Succes!
 
Terug
Bovenaan