bevallen en zwangerschapsgym

ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, omdat ik nogal een zenuwpees ben, en heb dit ook aangegeven bij de vk, maar nu hoorde ik van iemand dat als je van te voren kiest om je bevalling in het zh te doen je dit zelf moet betalen. is dit zo?

verder kreeg ik een folder mee met daarop de prijzen van zwangerschapsgym. zodeju daar hoe f je ook niet voor je lol heen te gaan. 150 euro. nou daar kan ik een kinderwagen voor kopen. weet iemand of t ook goedkoper kan oid?
 

Hoi hoi,

mijn zwangerschapsgym is geheel gratis, ja, EUR 20,00 voor het gebruik van de artikelen daar. Naja, da ´s niet echt veel. Zit bij Icare... Maar weet niet waar je vandaag komt, meen dat Icare alleen in de polder zit. Weet dat niet zeker.
Opzich zou ik me er ook niet zo druk om maken hoor. Het is opzich tot nu toe wel geinig, maar denk meer dat het leuk is, dan dat je er uiteindelijk echt iets aan hebt. Denk toch dat wanneer het zover is, je het op je eigen manier doet.

Maar in elk geval succes met het zoeken!

Groetjes Cody
 
Hoi hoi,

Ik beval ook in het ziekenhuis (in het sophia in Rotterdam) en het klopt dat als je GEEN medice indicatie heb een eigen bijdrage moet betalen (en dat verschild volgens mij ook weer per ziekenhuis)
Bij mij is dat ongeveer 500 euro.....
Maar mijn verzekering vergoed alles.... ook die eigen bijdrage van 500 euro dus, maar dat verschild dus ook weer wat voor verzekeringspakket je heb....

En sommige zwangerschapscursussen vergoed mijn verzekering ook weer (geheel of gedeeltelijk) , dus dat verschilt enorm dus, kan je het beste denk ik even met je verzekeringsmaatschappij bellen... en vragen wat voor pakket je heb en hun allemaal voor je kunnen doen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik een van de hoogste pakketen heb onderanderen omdat ik een heel slecht gebit heb, ik had eerst zo'n basis pakket en kon ik telkens heel veel zelf bijbetalen van de tandartskosten....

Liefs, Jennifer
 
Hoi, ik heb een lijstje van mijn verzekering gekregen wat ik bij moet betalen als ik in het ziekenhuis beval zonder medische indicatie. Het is niet heel veel, zo rond de € 150 euro geloof ik. Ik wil zelf graag thuis bevallen, in eerste instantie zei ik ook het ziekenhuis maar toen las ik dat je daar pas met 7 cm ontsluiting heen gaat!!! Nou, laat dan maar want dan zit je met weeen in de auto en als dat niet hoeft (kan altijd gebeuren dat het moet natuurlijk) dan lekker thuis.


Voor zwangerschapsgym betaal ik € 39,50 en ik heb het via de thuiszorg. Ik vind € 150 wel erg veel moet ik zeggen. Misschien kun je ff in de buurt en omgeving (vlk weet het ook wel vaak) informeren of zo.

Groetjes Po
 
Hoi Jarnos

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en net wat er al geschreven is. Je ziektekostenverzekeraar vergoed wel een deel. Handig om dat even na te vragen.
Mijn dochter had in het vruchtwater gepoept, dus we moesten sowieso naar het ziekenhuis. Ze heeft er niks aan over gehouden, dus we lachen er wel eens om dat het ons op die manier geld bespaart heeft.

De zwangerschapsgym werd bij mij ook voor een deel vergoed. Ik heb trouwens wel veel gehad aan de gym. Tuurlijk het is vooral erg gezellig. Maar ik heb er wel leren puffen en daar heb ik erg veel aangehad tijdens de bevalling. En wat ik ook erg fijn vond, is dat je op die manier echt naar de bevalling toeleeft.

Groetjes Ria
 
Hoi Jarnos

Bij je verzekering maatschappij kun je informatie krijgen over bevallen in het ziekenhuis.
Zelf is dit ook mijn keuze doordat ik aanvullend verzekerd ben hoef ik helemaal niks bij te betalen. ook de kraamzorg krijg ik volledig vergoed. Maar door omstandigheden moet ik nu in het ziekenhuis bevallen onder medische indicatie..
Bij het wijkgebouw/consultatiebureau of kruisgebouw  waar je dadelijk ook met de kleine naar toe moet ,bij ons heet dat zuid-zorg.
Kun je je zelf opgegeven voor de zwangerschapsgym.
Dit kost bij ons helemaal niks .
Als jij gewoon een standaard verzekering hebt word dit vergoed,teminste bij ons in brabant wel

succes,
monique
 
ik ga morgen eerst mijn verzekering bellen over hoe en wat, want wat ik hierboven ook lees dat je pas me 7 centimeter ontsluiting naar het zh gaat. pfoe dan misschien toch maar thuis. zal de buren wel oordeopjes geven. t is zo gehorig bij ons.
bedank voor de tips allemaal maar weer.
mijn zwangerschapsgym kwam trouwens bij de vk vandaan.
 
Hoi Jarnos,

Als je toch in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische medicatie, dan moet je even met je verzekering contact opnemen in hoeverre het vergoed wordt. Wat wel raar is dat jullie allemaal moeten betalen voor de zwangerschapsgym. Ik hoef niets te betalen, bij mij gaat dit allemaal via de thuiszorg. Alleen voor de gym na de bevalling moet ik betalen maar verder niets, heb het met de 1e gedaan en nu ook van de 2e en helemaal gratis. Ik zou maar even kijken of het wel helemaal goed gaat.

groetjes carreen
 
Terug
Bovenaan