bevallen en zwangerschapsgym

Hoi,  

Bij mij is de zwangerschapsgym ook helemaal gratis via Zuidzorg en ik ben verzekerd bij het VGZ.
Het klopt dat je vaak een eigen bijdrage moet betalen om te bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie maar meestal is dat niet zo heel veel en het ligt eraan hoe je verzekert bent.

Groetjes Bertie
 
Ik heb geen gym of wat dan ook gedaan (wilde ik niet) heb het boek duik in je weeen gelezen en een geweldig 'makkelijke' bevalling gehad.

Dont worry, mijn stelling het is erin gekomen het moet er ook weer uit
 
Hoi,

Ik ben vorig jaar september bevallen en mijn zwangerschapsgym was toen ong.6 euro per keer. Ik ben dacht ik met ongeveer 28 weken begonnen en dus was ik zo'n beetje 60 euro kwijt. Vind 150 euro wel erg veel hoor, zou ik nooit doen!!
 
Hoi Jarnos,

bij ons wordt de zwangerschapsgym gegeven door de Thuiszorg en daar zitten geen kosten aan verbonden.

Wat betreft de bevalling in het ziekenhuis, ik wil ook graag in het ziekenhuis  bevallen en heb geïnformeerd bij mijn ziektekostenverzekering. Ik ben aanvullend verzekerd bij CZ en krijg dus de kosten volledig vergoed, ook als ik op eigen initiatief in het ziekenhuis wil bevallen.

Het enige wat ik moet betalen is een eigen bijdrage van € 3,50 per uur voor de kraamzorg. De rest krijg ik ook vergoed.

Groetjes Monique
 
thuiszorg moet je zeker ook verzekerd voor zijn. ik ben verzekerd bij de friesland zorgverzeker en woon in nieuwegein. (vroeger in friesland) word dus niet vergeod. helemaal niets.
ik moet maar even kijken of ik t ergens toch nog wat goedkoper kan krijgen, want 150 euro is me een beetje te duur voor een beetje gym.
 
Wij hebben de zwangerschapscursus "samen bevallen" gedaan. Zoals de naam al zegt doe je de hele cursus samen met je partner. In ons geval met vijf andere stellen die rond dezelfde datum zijn uitgeteld. Het kostte inderdaad rond de 150 euro maar voor ons het geld dubbel en dwars waard. Naast het puf-gedeelde ook ruimte voor informatie over bevallen en de tijd daarna en tijd voor ieders persoonlijke verhaal.

Succes met je keuze.
Judith
 
Terug
Bovenaan