bevallen erfelijk?

Hey meiden,

weten jullie of de zwangerschapsduur en de bevallingsduur  erfelijk zijn zoals je moeder die had??
ben gewoon nieuwsgierig..

alvast bedankt voor jullie reacties..

liefs kimberley.

ik heb wel eens gehoord dat dat zo schijnt te zijn, had ik ook op gehoopt, haha, mijn moeder is in 4 uur van mij bevallen, maar mijn 1e bevalling duurde 11 uur en de 2e 9 uur. Aardig gemiddeld dus.
Zowel bij mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus zijn hun kids ruim te vroeg geboren (varieren van 3 maanden tot enkele weken) en mijn 2 kids allebei een week te vroeg, dus ook daar gaat het niet op.
Mijn moeder heeft er erg lang over gedaan zwanger te worden, en ik was zo zwanger.
Wel lagen mijn kids met hun bolletje verkeerd en waren niet volledig ingedaald, en mijn 2 nichten hadden dat met hun kids ook, kortom, volgens mij is er niks van waar.

Groetjes Bianca

nou mijn moeder is van ons(ben van een tweeling) met 36 weken bevallen mijn tweelingzus is van de 2e met 36 weken bevallen dus of het echt klopt denk het niet want immers elke zwangerschap is anders

Mijn zus en ik zijn met de vacuum geboren en mijn dochtertje ook. En we hebben er ongeveer 12 uur over gedaan.
En mijn dochtertje was vrij groot voor mijn bekken waardoor ze er maar net op tijd uit was en dat had mijn moeder ook.
Ze zeggen dat het niet erfelijk is, maar toevallig is het bij mijn moeder en mij wel hetzelfde gegaan.
Ik wil nu een tweede kindje, dus dan ga ik zien hoe dat gaat. (ws een keizersnee omdat de eerste moeilijk ging)

groetjes Mariska

Nou, qua zwanger zijn leek ik wel veel op mijn moeder (zei ze), maar qua bevallen niet.....Ik heb een ks gehad, omdat Maaike zo groot was en mijn moeder is 2x vaginaal bevallen.....
Wel liepen we allebei overtijd...
Groetjes,

Nathalie
(trotse mama van Maaike, 28-09-2007)

Mijn eerste 2 zw.schappen zijn aardig gelijk verlopen aan die van mijn moeder, nu maar hopen dat ik de 3e zw.schap iets makkelijker door zal komen (ben nu 12 week zwanger, mijn moeder kwam met 15 week gewoon in ene niet meer omhoog en voordat ze weer wat met mij en mijn broer kon doen waren we aardig wat weken verder).

Maar qua bevallen alleen de 2e bevalling qua vlotheid niet qua moment. Mijn broer was dikke week 'te vroeg' bij mijn oudste in een uurtje of 6 ben ik ingeleid met 39+6 en deze bevalling duurde 12 uur. Bij mij was mijn moeder een dikke week overtijd in een uurtje of 4  en mijn (nu nog) jongste kwam precies met 40 weken in een uurtje of 4 en hoe het straks zal gaan.... mijn broertje was een aantal dagen voor de uitgerekende datum en die werd in 2 uur gelanceerd zo'n beetje. Hoe ik mijn 3e bevalling zal doorstaan is nog even afwachten dus.

groetjes,
Marije

Mijn moeder en ik werden allebei gemakkeliijk zwanger. Maar al haar kinderen kwamen te 1 a 2 weken te vroeg. Mijn zoon 15 dagen te laat. En deze loopt ook een beetje achter qua groei, nu ongeveer 8 dagen. Maar de eerste van mijn moeder was er in 7 uur, en minn eerste in 6,5 uur. Dus is het erfelijk, ik denk ook veel toeval!

Janine

hoi,

Mijn moeder en ik hebben een bijna identieke bevalling gehad.
2,5 uur met een weeënstorm, er is noot een pauze geweest tussen de weeën door en alleen rugweeën.
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar wel bijzonder dan zo dezelfde ervaring.
Wel is mijn moeder 42 weken zwanger geweest en ik maar 37. Maar ik heb dan ook heel stevig lichamelijk werk gedaan tot het laatst dat kan natuurlijk een reden zijn.

Elke

Terug
Bovenaan