Tsja, ik denk niet dat het echt erfelijk is, maar bij mij lijkt het tot nu toe erg op m'n moeder. Zowel m'n zwangerschap en de bevalling (ruim over uitgerekende datum en vrij snel).
M'n moeder is van mij (oudste) bevallen in 2 uur tijd na een inleiding op 3,5 week na de uitgerekende datum.
Daarna heeft ze een miskraam gehad (missed abortion ontdekt door moeders voor moeders omdat haar urine niet goed meer was, ze heeft toen curretage gehad).
M'n zusje is 10 dagen na de uitgerekende datum geboren in 1 uur tijd (spontaan), ze kwam op controle bij de gyn en bleek al 7 cm ontsluiting te hebben, een uur later was m'n zusje er.
M'n broertje is 5 dagen te laat geboren in ca 10 uur.
Hannah is 13 dagen na de uitgerekende datum geboren in ongeveer 6 uur. Hoefde dus nog net niet ingeleid te worden (doen ze hier met precies 42 weken). Was dat wel het geval geweest, dan was het vast nog sneller gegaan.
Daarna heb ik een miskraam gehad. Ook een missed abortion net als m'n moeder, bij mij ontdekt op de eerste echo met 10 weken, ruim een weken later alsnog spontane miskraam (ik wilde zelf afwachten en niet ingrijpen).
En nu ben ik ruim 12 weken zwanger van de tweede (vandaag tweede goede echo gehad).
Hoewel het natuurlijk niet zo hoef te zijn ga ik er eigenlijk van uit dat dit ook nu wel na de uitgerekende datum zal zijn en een snelle bevalling zal zijn...we zullen het zien...
Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 12 weken zwanger (ETA 8-4-2009)