bevallen erfelijk?

Mijn moeder is van ons alle 3 overgelopen en mijn zusje liep ook over!
maar ik ben zelf een week te vroeg bevallen!
En qua tijd..........ik heb er bijna 24 uur over gedaan, me moeder heeft in die tijd 3 kinderen op aarde gezet!

Mijn moeder beviel altijd te vroeg. Ik ook (4 kids); mijn zusje ook.
Zij had makkelijke bevallingen; ik ook (alle kids in een paar uur tijd geboren, van eerste wee tot bevalling).
Weet niet of het erfelijk is, maar bij mij gaat het dus wel op  dat ik mijn moeder hierin volg.

Mijn moeder is 3 keer tevroeg bevallen (36/37 weken) ik beviel met 39 week en 6 dagen!
Toen mijn moeder zwanger was van mij brak haar water voordat de bevalling begon, dit was bij mij dus ook het geval. Mijn moeders totale bevalling van mij duurde 6 uur. In totaal heb ik er 16 uur over gedaan, waarvan 4 uur actief (vanaf 4cm ontsluiting).
Als onze zoon in de juiste positie had gelegen (en niet sunny side up!) dan was de bevalling misschien nog wel vlotter verlopen!

Dat mijn water dus eerst brak en dat dus de bevalling direct daarna begon heb ik denk ik wel van mijn mams geerfd! maar goed het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben, en ja een baby komt nu eenmaal wanneer zij er klaar voor zijn!!

Groetjes Ponoka

Hoe mijn moeder bevallen is weet ik eerlijk gezegd niet, al weet ik wel dat ze van mijn zusje overtijd droeg.
Inmiddels hebben mijn zus en zusje ook kinderen en wij zijn alledrie anders bevallen.
Zowel mijn zus als zusje zijn op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, terwijl ik bij alle drie thuis ben bevallen. ( Net als mijn moeder). Mijn zus haar 2e is met een keizersnede geboren ivm voorliggende placenta en mijn zusje had last van zwangerschapsvergiftiging.
Nee, bij ons in de familie kun je er geen pijl op trekken.

Hoi Meiden,

Mijn oma en moeder zijn bij alle kinderen (oma heeft er 4 en moeder heeft er 2) op precies de zelfde manier bevallen (hoe en wat ga ik nu niet uitleggen want dan staat het hele forum vol zo gecompliceerd) bij hun duurde het ca 5 dagen (niet met heftige ween of zo alleen de laatste 2 dagen).
Ook mijn tante heeft 3 heftige bevallingen gehad dus als ik hun achterna ga dan staat me nog wat te wachten.

We zullen het zien in december (of als ik net als mijn oms en moeder een week te laat ben in januari).

Groetjes
Anita

Dat zou super zijn! Mijn moeder heeft 2 super bevallingen gehad van 3 uur. Ze had beide keren al 7 cm ontsluiting zonder iets gevoeld te hebben! En beide keren geen hechtingen.
Mijn eerste bevalling heeft 11.5 uur geduurd met vanaf het begin om de 5 minuten weeën en flink uitgescheurd en dus veel hechtingen. Mijn tweede bevalling heeft 8.5 uur geduurd met ook vanaf het begin om de 5 minuten weeën en een knip. het waren beide goede bevallingen hoor, maar dus niet zoveel mazzel als mijn moeder.

Groetjes,
Susan

Hi Meiden,

Ik hoop dat het erfelijk is :)
Mijn moeder had van mij een lange bevalling en zware rug weeen.
Ik had bij mijn dochtertje ook een lange bevalling en zware rug weeen.
Bij mijn zusje was mijn moeder zo bevallen.
Het duurde kort en ze vond de weeen niet pijnlijk na de vorige keer die rug weeen.
Hoop dus dat mij dit in dec ook te wachten staat.
Ook kregen we beide te horen na de bevalling dat we een lichaam hadden om te baren.
Grappig toch.

Liefs Suzie

Tsja, ik denk niet dat het echt erfelijk is, maar bij mij lijkt het tot nu toe erg op m'n moeder. Zowel m'n zwangerschap en de bevalling (ruim over uitgerekende datum en vrij snel).

M'n moeder is van mij (oudste) bevallen in 2 uur tijd na een inleiding op 3,5 week na de uitgerekende datum.
Daarna heeft ze een miskraam gehad (missed abortion ontdekt door moeders voor moeders omdat haar urine niet goed meer was, ze heeft toen curretage gehad).
M'n zusje is 10 dagen na de uitgerekende datum geboren in 1 uur tijd (spontaan), ze kwam op controle bij de gyn en bleek al 7 cm ontsluiting te hebben, een uur later was m'n zusje er.
M'n broertje is 5 dagen te laat geboren in ca 10 uur.

Hannah is 13 dagen na de uitgerekende datum geboren in ongeveer 6 uur. Hoefde dus nog net niet ingeleid te worden (doen ze hier met precies 42 weken). Was dat wel het geval geweest, dan was het vast nog sneller gegaan.
Daarna heb ik een miskraam gehad. Ook een missed abortion net als m'n moeder, bij mij ontdekt op de eerste echo met 10 weken, ruim een weken later alsnog spontane miskraam (ik wilde zelf afwachten en niet ingrijpen).
En nu ben ik ruim 12 weken zwanger van de tweede (vandaag tweede goede echo gehad).
Hoewel het natuurlijk niet zo hoef te zijn ga ik er eigenlijk van uit dat dit ook nu wel na de uitgerekende datum zal zijn en een snelle bevalling zal zijn...we zullen het zien...

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 12 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Terug
Bovenaan