Bevallen- familie vertelde het zonder toestemming door.

Moedervlek

New member
Vorige week was ik bevallen van mijn 2e kindje met 41+1 week.
Bevalling was ingeleid.
Mijn oudste is 10 en ik ben 26. Ik ben gelukkig getrouwd en dit is de 1e keer dat ik een kindje krijg "zoals het hoort ". Het maakt het dus behoorlijk speciaal. Geen boze blikken dit keer maar een hoop vrolijke mensen. Erg fijn!

Alleen zijn mensen zo enthousiast geweest dat op de dag van de bevalling, mijn ouders en schoonouders het door vertelde aan onze opa en oma, terwijl ik nog bezig was om onze opa's en oma's en andere hele hechte familieleden op de hoogte te stellen.

Nou mijn oma zette daarna direct een foto van onze baby en zijn naam op instagram... wat ze er van mij direct af moest halen. Met de opmerking dat ik had moeten zeggen dat ik dat niet wou...

De dag na de bevalling belde een vriendin om te vragen hoe het met me gaat en of ik al tekenen heb dat ik moet bevallen.
Dus ik vertel eerlijk dat ik gisteren was bevallen en ik vergeet te zeggen dat ze het niet moet door vertellen.

Gevolg... ik wordt gefeliciteerd door andere vrienden. En ze willen een afspraak maken om langs te komen.....

Uiteindelijk kom ik er achter dat iedereen in de familie en vriendenkring het aan elkaar heeft door verteld.

Mijn man en ik zijn behoorlijk teleurgesteld. We wilden juist pas na een week een geboorte kaartje sturen. Zodat we de 1e week samen met de kraamzorg rustig konden wennen aan elkaar.

Nu willen we helemaal geen kaartjes meer sturen. Alleen voor ons zelf een kaartje.
 
Oh jammer dat het zo gelopen is, maar zie het als een teken dat iedereen gewoon heel blij en enthousiast is om jullie baby te verwelkomen.
Wij wilden bij ons eerste dochtertje ook degenen zijn die het nieuws als eerste konden verkondigen aan iedereen dus hebben al van voor de geboorte meteen aan iedereen gezegd dat niemand iets mocht posten op social media voordat wij dit hadden gedaan. Bij het op de hoogte brengen na de bevalling hebben we dat nog eens herhaald bij iedereen. In zo’n situaties is duidelijke communicatie helaas erg belangrijk. En met het hele social media-gebeuren tegenwoordig is het helaas ook heel eenvoudig geworden om op korte tijd veel mensen op de hoogte te brengen. Uiteindelijk waren er bij ons ook al sneller andere mensen op de hoogte dan we hadden gehoopt. Mijn schoonouders vinden blijkbaar ook dat sommige mensen niet per se vallen onder de regel ‘aan niemand vertellen’.
Ik denk dat je zeker je teleurstelling wel mag verwoorden aan de betrokken partijen maar dat je het ze ook niet té kwalijk mag nemen. Ik denk dat iedereen ook wel erg uitkijkt naar een kaartje, afgaande op hoe enthousiast ze nu al reageerden. Bezoek hoef je uiteraard ook nog niet te ontvangen en je kan gerust duidelijk aangeven dat jullie de eerste week met rust willen worden gelaten. Dan kan je zelf weer contact opnemen met familie/vrienden wanneer je er klaar voor bent om hen weer te zien of spreken.
 
Wat ontzettend ruk dat het niet is gegaan zoals je wilde!

Ik hoop dat je er vrede mee krijgt en die kaartjes zijn alsnog te leuk om te sturen toch? Die hebben jullie met zoveel liefde en plezier uitgezocht. Dan doe je misschien jezelf te kort door ze niet te sturen.

Ik hoop dat je ondanks dit alsnog kan genieten van het kleine mensje wat je op de wereld hebt gezet!
 
Ik snap je frustratie maar lees ook wel een hoop ‘hormonen’. Hopelijk kijk je er over een tijdje iets minder heftig op terug. Hebben jullie wel nog kaartjes verstuurd? Dat is (ook voor je kindje later) toch hartstikke leuk om alsnog te doen?
 
Je droombeeld is niet uitgekomen, maar een kaartje voor iedereen en de mededeling dat jullie eerst nog even in je bubbel wennen aan de kleine kan toch prima? Gewoon niet ingaan op "maar we blijven maar heel even".
 
Terug
Bovenaan