Bevallen in “bad”?

Ik ben iets meer dan 8 weken geleden bevallen en had ook gekozen voor een bad bevalling maar dan wel thuis. Ik heb niet enorm lang in bad gezeten want ik bleek al 8 centimeter ontsluiting te hebben toen de verloskundige bij ons thuis kwam om te controleren of mijn bevalling überhaupt begonnen  haha
Ik vond het wel erg prettig om in bad te bevallen want het zorgt toch wel voor enige ontspanning, je kunt soepeler bewegen voor zover dat mogelijk is ;), je kindje komt een stuk rustiger en schoner ter wereld en inderdaad minder kans op uitscheuren (dat is bij mij dan ook niet gebeurd). Ook vond ik het fijn dat je je echt in je eigen cocon bevindt. 
Ik heb het bad trouwens gewoon gehuurd en vond dit echt ideaal. Ze brengen hem vanaf 36 weken bij je langs en halen hem weer op zodra je hebt laten weten dat je bevallen bent. Ik weet niet precies hoe het gaat als je in een ziekenhuis wilt bevallen maar mochten ze bevalbaden hebben dan zijn dat wel harde baden zoals thuis terwijl een gehuurd bad opblaasbaar is en dus zachter.
Heel veel succes met je keuze maken! Ik zou het in ieder geval zo weer op deze manier doen!

Ik wilde heel graag bevallen in het ziekenhuis met een bad. Heb wel een tijdje in bad gezeten maar m'n weeën wilde niet doorzetten dus moest er helaas uit. Maar het bad vond ik op dat moment voor de bevalling ook wel prettig. 

Mijn zkh had gelukkig ook een bad vrij. Geweldig om de weeen op te vangen, echt super. Lekker groot ding ook. Kon ik lekker hangen. Helaas niet in bevallen, had ik wel gewild. Hopelijk bij een evt volgend kindje.. maar iig mega aanrader. Lees je in over de huur van een bad thuis of ga langs bij de zkh in de buurt en informeer ernaar. 

Ik denk er ook over na om in bad te bevallen. Zelfde reden inderdaad, ik ontspan zo fijn altijd in bad waar ik daar normaal best veel moeite mee heb. En lees er alleen maar goede dingen over.
Ik wil echter wel in het zkh bevallen. Bij ons staan 2 baden en je moet dus inderdaad geluk hebben dat er 1 vrij is. Verder moet je inderdaad niet medisch zijn en als je pijnstilling wilt moet je ook het bad uit.
Ik ga me er nog wat verder in verdiepen en zie het dan wel tegen de tijd dat ik in het zkh komt of er een bad vrij is en of het bevalt (haha mooie woordspeling)

Hoi, ik haak even in op je bericht. Ik zou ook graag in bad willen bevallen maar ben alleen bang dat ik het te warm vind? Ik word altijd een beetje raar als ik thuis wat langer in bad zit. Hoe hebben jullie dit ervaren?

[quote quote=10233859]Hoi, ik haak even in op je bericht. Ik zou ook graag in bad willen bevallen maar ben alleen bang dat ik het te warm vind? Ik word altijd een beetje raar als ik thuis wat langer in bad zit. Hoe hebben jullie dit ervaren?[/quote]

Je badkamer is waarschijnlijk veel kleiner dan de ruimte waarin het bad in het zkh. Staat.. dat voelt dan vaak sneller warm aan. 
Juist de warmte ontspant heel erg tijdens de weeen . Daarnaast goed blijven drinken en eten! Laat iemand vor je zorgen als het zover is allemaal ;) 

Terug
Bovenaan