Bevallen in deze situatie?

<p>Hi meiden,</p><p>Ik ben benieuwd voor diegene die bijna uitgerekend zijn, of jullie in het ziekenhuis mogen bevallen (wanneer je dit graag wilt) of dat je nu verplicht thuis moet bevallen? Ook las ik dat hotel Van Der Valk in Uden wordt ingericht als verloskamers. </p><p>Alvast bedankt! </p>

Hallo, 
Ik moet over 6 weken bevallen, ik ben medisch dus moet echt in het ziekenhuis ! Staat al vast bij t ziekenhuis.

Ik woon in het noorden en hier mag je ook zonder medische noodzaak, dus poliklinisch nog in het ziekenhuis bevallen. 
Wel zijn er een aantal dingen aangepast. Je mag niet meer bevallen met je eigen verloskundige. Ook mag je maar 1 iemand meenemen. Als je partner koorts heeft mag deze niet mee. Verder mag je geen kraambezoek meer ontvangen.
Ik zit inmiddels op 37,5 week. Ik wou echt in het ziekenhuis bevallen maar kijk even aan hoe het zich gaat ontwikkelen. Ze zeggen dat je de minste kans op besmetting hebt als je thuis bevalt. Maar voel me tijdens een bevalling wel veiliger in het ziekenhuis dus vind het een lastige keuze. 

Ik mag nog een kleine 8 weekjes wanneer de kleine goed blijft zitten waar ze zit. Maar voor nu heb ik nog steeds de keuze thuis of ziekenhuis/van der valk Uden.
Jep, midden in het epicentrum van Nederland, maar gelukkig nog wel de keuze. Nu is het afwachten hoe alles gaat verlopen. 

Toevallig vandaag deze vraag aan de verloskundige gesteld.
Het advies is ivm besmettingsgevaar thuis te bevallen. Op dit moment mag in het JBZ (jeroen bosch ziekenhuis) nog poliklinisch worden bevallen. Maar dit kan per dag veranderen. Zit niks anders op dan afwachten..

Hier in Flevoland mag je ook nog kiezen. Ik zou in een geboortecentrum bevallen maar twijfel nu of ik toch thuis wil gaan bevallen. Ben nu 33 weken. Weet iemand trouwens of de regel van maximaal 1 persoon bij de bevalling ook geldt als je thuis bevalt? Dit is mij namelijk nog onduidelijk. 

Hier in Flevoland mag je ook nog kiezen. Ik zou in een geboortecentrum bevallen maar twijfel nu of ik toch thuis wil gaan bevallen. Ben nu 33 weken. Weet iemand trouwens of de regel van maximaal 1 persoon bij de bevalling ook geldt als je thuis bevalt? Dit is mij namelijk nog onduidelijk. 

Ik ben uitgerekend (40+2) hier ook geen bijzonderheden en gewoon zoals bovenstaande verhalen. Ik wil zelf gewoon thuis bevallen en nu is die drang nog veel groter. Als het niet nodig is dan wil ik het bed niet bezet houden en ik loop thuis minder risico (naar mijn idee hoor, gewoon een gevoel) dan in het ziekenhuis. Succes!! 

Terug
Bovenaan