Bevallen in het buitenland - dilemma! (lang)

zie dat je je keus al hebt gemaakt, is zou ook voor deze keuze zijn gegaan. Net als wat al werd gezegd lijkt het een beetje op het kraamhotel wat je in nederland vind. Heb ook berichten gehoord van mensen die besluiten er helemaal niemand bij te nemen, en het gewoon zelf te doen. Dat lijkt me helemaal niks, pf het word mijn 6e maar om nu te zeggen dat ik zo ervaren ben dat ik het helemaal alleen wil doen. Ik had wel graag thuisbevallen, maar moet op medische indicatie naar het ziekenhuis. 1 van mijn kinderen is thuis geboren, de rest in het ziekenhuis.
Enneh... het is niet per definitie zo dat een volgende bevalling makkelijker gaat als je 1e goed ging hoor.... Op zich heb ik hele makkelijke bevallingen, maar mijn 1e was het makkelijkst (van een tweeling nog wel) en mijn 4e was voor mij echt het zwaarst.

Hoi,
Ik zou ook voor de midwifery gekozen hebben!
Ik woon in Belgie en hier iss thuisbevallen ook niet echt een optie, de vorige keer ben ik dus in het ziekenhuis bevallen, daarvoor ook trouwens omdat mn kindjes vrij groot zijn voor mijn bekken!
Ik heb er tegen traditie in hier wel voor gekozen om zonder pijnstilling te bevallen en om mijn moeder er bij te hebben (kennen ze hier ook niet) Ook ben ik na 2nachten naar huis gegaan ipv de gebruikelijke 5.
Ook deze keer wil ik weer mijn eigen voorwaarden en gelukkig gaan ze daarmee accoord, dus voor mij helaas ook geen thuisbevalling maar tenminste een zh bevalling aangepast aan mijn wensen,,haha
Veel succes hoor!
Liefs MJ

Dat in NL vrouwen zo snel weer naar huis mogen heeft grotendeels te maken met onze unieke kraamzorg systeem. In geen enkel ander land bestaat dit system. De kraamzorg die wij hier in NL krijgen wordt in andere landen in het ziekenhuis verleend, dit is volgens mij de grootste reden dat vrouwen in het buitenland een paar dagen in het ziekenhuis verblijven.

Ik zou in jou geval in ieder geval niet voor de verloskundige gaan, je wil toch de zekerheid dat er snel medisch ingegrepen kan worden als er iets mis gaat (ik wil je niet bang maken, maar dat kan ook nog tijdens of na de bevalling!!).

Succes met je bevalling.

Terug
Bovenaan