Bevallen in het ziekenhuis met verloskundige

Zijn jullie in het ziekenhuis bevallen?
Kon je eigen verloskundige daar bij zijn?
Hier kan het in de toekomst misschien niet meer:

Gooise vroedvrouwen boos op Tergooi ziekenhuizen
HILVERSUM, BLARICUM -
Verloskundigen uit de regio Gooi-Noord zijn boos op Tergooiziekenhuizen. Als alle verloskundige zorg naar locatie Blaricum is overgebracht, moet er volgens een ander systeem gewerkt worden.
Een patiënt-onvriendelijker systeem, menen de verloskundigen uit Bussum, Naarden, Huizen, Blaricum, Laren, Eemnes en Weesp. De verloskundige mag een gestarte bevalling van iemand die ze op medische indicatie toch in het ziekenhuis laat opnemen, dan niet meer afmaken. Ze moet bij binnenkomst de patiënte overdragen aan een verloskundige die bij het ziekenhuis op de loonlijst staat. Die gaat de bevalling onder verantwoordelijkheid van een gyneacoloog verder begeleiden. De eigen verloskundige is dan uitgerangeerd.
Op dit moment wordt in Hilversum al op deze manier gewerkt. Op locatie Blaricum wordt de aanstaande moeder tot en met haar kraambed door de eigen verloskundige begeleid. Bij het ontstaan van een medische indicatie werkt die vroedvrouw door onder verantwoordelijkheid van de gyneacoloog. Volgens gynaecoloog Carel Stolk is de beslissing van Tergooiziekenhuizen in lijn met wat gebruikelijk is in de rest van het land. ,,Vanuit onze overtuiging draagt die bij aan de kwaliteit van onze zorg. We hebben begrip voor de verloskundigen uit de regio en begrijpen dat mensen zullen moeten wennen aan deze aanpassing.'' De wijziging gaat in als de fusie tussen de maatschappen gyneacologie van beide locaties helemaal afgerond is.

hoi hoi

ik ben in het ziekenhuis bevallen en omdat ik daar onder controle was had ik geen
verloskundige van een praktijk

hier in (nijmegen) wordt je altijd na een medische indicatie overgedragen
aan een gyn. van het ziekenhuis en gaat de verloskundige er van door
of ze moet tijd hebben en er zelf bij willen blijven maar
om me heen is mijn ervaring dat je overgedragen wordt.

ergs ook wel begrijpelijk , het is niet voor niks een medische indicatie, toch??

groetjes moekje

Hier gaat het hetzelfde als bij Moekje. Ik had er geen problemen mee. Het maakte mij echt niet uit wie er naast mijn bed stond toen ik aan het bevallen was. Als ik maar van de pijn af kwam...! Mijn bevalling is ook overgedragen aan de gyn. Ik was er alleen maar heel blij mee...eindelijk een ruggenprik...

Mijn verloskundigen was gewoon bij de bevalling in het ziekenhuis (Amersfoort)  aanwezig. Toen er   wat mis ging (gelukkig pas na de bevalling en het ging om  mij) werd de gyn erbij geroepen!

Hopelijk veranderd dat niet, want je hebt toch een band opgebouwd met je verloskundige en die vertrouw je ook enzo...

gr. Ilone

Hallo,

bij ons gaat normaal gesproken de VK niet mee naar het ZH.
Ik werd overgedragen van onze VK naar die van het ZH. En wat was dat een heks zeg! Bah!! Heb er allemaal nachtmerries van.

Nu heb ik afgesproken dat als we naar het ZH moeten, en we toevallig die bitch van de vorige x treffen, dat onze VK erbij blijft, om haar in toom te houden. Vind ik wel een fijn gevoel hoor. Wij zijn niet de enige met een hele nare ervaring met haar als VK.

Liefs Debby.

Ik vind het niet meer dan normaal dat als je een medische indicatie heebt je onder de gyn. valt en niet meer onder   de verloskundige.
Ik ben 3 keer met een medische indicatie bevallen en moest er na de eerste keer (en een rotervaring met de vk) ook echt niet meer aan denken om thuis en met de verloskundige te bevallen.

groetjes chimene

Mijn zus is te laat bevallen (inmiddels bijna 13 jaar geleden) en de verloskundige is haar blijven begeleiden in het ziekenhuis terwijl de gynaecoloog het over had moeten nemen. De vk had haar sowieso moeten doorsturen en overdragen naar het zh omdat er niet duidelijk was hoe lang ze zwanger was (ze wist zelf de dag van bevruchting maar niemand wilde luisteren!!)
Met als gevolg dat het helemaal mis is gegaan en mijn neefje dus met een score van 1 ter wereld is gekomen. Gereanimeerd is en heel kritiek heeft gelegen en nu dus spastisch is en in een rolstoel zit!
Dus ik ben het er mee eens wat het ziekenhuis hier doet, er gaat te veel mis! Uiteraard mag de vk wel blijven voor steun (dat heeft mijn vk ook gedaan en foto's gemaakt waar ik nog steeds erg blij mee ben) maar niet met de verdere gang van zaken bemoeien!

Kan hier best boos om worden, want het gaat niet om wie aardig is, maar vooral om wie het beste de bevalling kan doen!

groetjes Mariska

Na een dag thuis weeen te hebben opgevangen en nog maar 2 cm ver te zijn ben ik door de VK doorgestuurd naar het ziekenhuis. daar is zij gewoon bij gebeleven. pas toen bij het persen erachter werd gekomen dat Rik als sterrekijker lag en niet zo eruit kwam, werd de co-assistent geroepen om met de vacuum Rik eruit te halen. ook daar was mijn VK gewoon bij GELUKKIG WEL!! Ben je al die tijd bij de Vk geweest, zou je ineens overgedrgen worden onder je bevalling!! Nee hier ging dat gelukkig gewoon goed!!

Ik ben bevallen in Breda (Amphia)

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan