Bevallen in het ziekenhuis met verloskundige

Zoveel verschillende reacties hè? Zo zie je maar weer hoe persoonlijk het is...
Het is net als het  twistpunt thuis of ziekenhuis bevallen.
(onze familie in het buitenland verbaasde zich dat er in NL mensen thuis bevallen... en dat wij 3 uurtjes na de bevalling weer naar huis gingen...)
Wij moesten sowieso naar het ziekenhuis omdat er in het vruchtwater was gepoept.
Ons zoontje was ook een sterrekijker maar dat vertelde de vk pas achteraf.
Anders had ik   me misschien teveel zorgen gemaakt. Ik vond het persen toch al zo lang duren dat ik op een gegeven moment echt dacht dat het niet zou lukken!
Ik heb 2,5 uur geperst en ik ben blij dat er geen pomp of tang aan te pas hoefde te komen. Je wordt wel goed in de gaten gehouden want de dienstdoende gyneacoloog kan alle beeldschermen volgen en kwam op een gegeven moment zich zogenaamd aan ons voorstellen maar eigenlijk kijken of alles goed ging...
Het was dus een perfect samenspel tussen onze vk en de gyn!

Bij Mike zou ik met 11 dagen  overtijd worden ingeleid, die nacht echter begon mijn bevalling toch spontaan maar ben ik na contact met de vk toch naar het zkh gegaan!
We hadden sowieso de afspraak staan dat we bij 8 cm ontsluitng zouden bellen en de vk naar het zkh zou komen. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg echter een inknip en toen werden de taken natuurlijk overgenomen maar mijn vk bleef bij ons en dat vonden we ech super.
Van Brian ben ik thuis bevallen, maar ook daarvoor stond al een afspraak voor inleiden gepland en had het zover gekomen hadden we dat op dezelfde manier als de 1x willen doen.
Heb er zelf moeite mee als het `verboden` wordt je heb toch een vertrouwensband en bijv met iinleiden heb je domweg geen keus......

leuk om zo weer ieders ´bevallingsverhaal` te lezen, blijft mooi

Achnita

Terug
Bovenaan