bevallen in het ziekenhuis

Hier is het zhuis ook goed bevallen .

Bij de oudste wilde ik graag thuis bevallen, maar dit werd een medische bevalling (inleiding na langdurig gebroken vliezen). En hoewel dat idd met draden, infuus, monitoren ed was heb ik niet heel veel witte jassen gezien (kan er ook mee te maken hebben dat ik nogal van de wereld was natuurlijk).

Bij de 2e en 3e ben ik poliklinisch bevallen met de eigen VK (na alles rond de bevalling van de oudste wou ik niet meer thuis) en dit was 'heerlijk'. Heel anders toch dan wanneer je onder een gyn valt. Alles verloopt in principe natuurlijk. Beide bevallingen gingen heel snel, dus heel lang ben ik er niet geweest tot aan de feitelijke geboorte, maar we kregen lekker de ruime, licht stond zacht en of ik nou wou lopen, liggen, hangen of weet ik het... ik kreeg daar de ruimte voor, VK was in principe 'op de gang' en hebben we erbij geroepen toen bij de 2e ik persdrang kreeg en bij de 3e mijn vliezen braken en ik direct persdrang kreeg.

De enige witte jassen die ik toen gezien heb waren die van de verpleegkundigen die als kraamhulp assisteren bij de bevalling... en de kraamhulp is vaak ook in het wit. Dus niks anders als thuis!

groetjes,
Marije

Hi Greet,

Twee jaar geleden wilde ik graag thuis bevallen van mijn eerste kind, maar ik had primaire weeenzwakte (ofwel: na 20 uur pas 1 cm, dat schoot  echt niet op), dus de vk stuurde me naar het ziekenhuis. Ze ging zelf niet mee, wat ik echt niet erg vond -zij was helemaal geen leuk mens. In het ziekenhuis werd ik zeer warm en vriendelijk ontvangen en de epi deed me ook meer dan goed. Ik moest blijven liggen met allerlei slangen en toeters en bellen, maar verder was het heerlijk in het ziekenhuis. De gyn was net zo aardig als de verpleegsters en het was schemerig in de kamer. Mijn man kreeg ook een bed aangeboden en koffie en een broodje.

We moesten een nachtje blijven nadat mijn zoon was geboren, en op de afdeling was het iets minder leuk dan in de verloskamer, maar ach. Ik vond het ziekenhuis helemaal prima! Ik ga er nu weer bevallen en hoop dat het weer een fijne ervaring is.

Succes!

Jolien (35 + 5)

Hoihoi,

Ik ben  heel erg positef over mijn bevalling in het ziekenhuis. Verschil was wel dat ik zowiezo al graag in het ziekenhuis wilde bevallen, puur om veiligheidsredenen; ik wilde gewoonweg geen enkel risico nemen.
Waar ik van te voren echter wel heel bang voor was, was dat ik een soort van 'nummer' zou zijn, en dat er zo'n vreselijke gynaecoloog aan m'n bed zou staan met zo'n 'niet zo zeuren mevrouwtje'- mentaliteit. Daar heb ik van te voren echt nachtmerries over gehad!
Nou, ik kan dus alleen maar zeggen dat dat me echt 1000% is meegevallen!! Iedereen was   zo ontzettend lief! Ik was heel de tijd tegen iedereen aan het roepen: oh ik vind jullie zoooo lief! (hormonen! hihihi) Tuurlijk waren er wel veel witte jassen, maar dat maakte me echt geen zak uit, dat kindje moest er uit, en bovendien waren ze zo ontzettend lief allemaal dat ik het geen enkel probleem vond als ze in - en uit liepen.
Ik heb een ruggenprik gekregen en toen die eenmaal werkte hebben ze me trouwens ook gewoon rustig een tijdje helemaal alleen gelaten hoor. Ze brachten me een kopje thee en voor mijn man een dienblad met eten (je moet er maar aan denken, ik vond dat echt zo super) en daarna lieten ze ons lekker met rust.
Pas toen de persweeen echt doorkwamen, kwamen ook de witte jassen weer binnen, maar nog steeds allemaal heel vriendelijk en relaxed. En ja, tijdens het 'hoogtepunt' van het persen, toen was het wel even druk rond m'n bed ja.. maar ach, op dat moment kon het me allemaal helemáál niets meer schelen natuurlijk
Ook na de bevalling werden we heel lief met rust gelaten trouwens hoor! Ik kreeg een boterham en wat drinken, en daarna lieten ze ons heerlijk alleen met de kleine.

Kortom: ik zou bij een volgende bevalling 100% zeker weten weer voor het ziekenhuis gaan (en ook voor een ruggenprik trouwens!!)
Mochten jullie denken: wauw, dat ziekenhuis wil ik ook heen!    () Ik ben in het IJsselland  Ziekenhuis in Capelle ad IJssel bevallen

Groetjes, 10e              

Terug
Bovenaan