Ik ben op 24 december bevallen in het ziekenhuis in Amersfoort en dat was wel iets strenger dan hierboven... Mondkapje moest zowel bij mijn man als bij mij op zodra er iemand in de kamer kwam (verpleegkundigen, arts etc). Ik moet daarbij wel zeggen dat ik een geplande keizersnede had dus ik heb niet met een mondkapje hoeven persen o.i.d. ik moest wel twee nachten blijven en die mondkapjesplicht bleef gelden. Ook als ik werd geholpen met borstvoeding geven moest ik mijn mondkapje op en dat vond ik echt heel erg vervelend. Mijn man mocht gewoon bij me blijven slapen, maar hij mocht maar 1x per 24 uur van de kamer af. Ook drinken mochten we niet zelf pakken, daar moesten we de verpleging voor bellen. We mochten helemaal geen bezoek ontvangen! Het is ons eerste kindje, maar eventuele oudere kinderen zouden wel op bezoek mogen komen, alleen hun begeleider mag dan ook niet op de afdeling komen. Ik vond het vooral vervelend en jammer, maar ben niet bang geweest voor corona o.i.d! Ik wilde wel graag thuis bevallen, maar dat kon uiteindelijk niet helaas!