"Bevallen" met +/- 18 weken

Hoi dames,
Wij hebben besloten onze zwangerschap te beëindigen, omdat het edwardssyndroom is vastgesteld door de nipt en bevestigd is door de vruchtwaterpunctie. Een hele moeilijke beslissing die we eigenlijk geen keuze kunnen noemen.
Ik vroeg mij af of hier meiden zijn die zelf het opwekken van een vroegtijdige bevallig en hun verhaal en eventuele tips zouden willen delen. Hoe kan je, je het beste hierop voorbereiden, mentaal (zijn de weeën heftig of viel het je mee? Hoe puf je die weg als je nog nooit een cursus hebt gevolgd) maar ook praktisch (kleding/ondergoed, bepaalde spullen in huis halen)? Hoe reageerde jou lichaam op de medicatie? Bleef de placenta vastzitten?
Ik weet dat elk lichaam anders is en anders zal reageren net als dat alle situaties anders zullen zijn, maar ik denk dat het lezen van soortgelijke verhalen zal helpen met het stukje mentale voorbereiding. Zover dat natuurlijk voor te bereiden is, want dit blijft natuurlijk een hel om doorheen te moeten gaan.

Ik kan je geen tips geven maar ik wil je veel sterkte wensen, zo'n moeilijke situatie om te moeten doorstaan ❤️ Vertrouw maar op jezelf, de rest gaat vanzelf. 

He wat heftig.. ik wil je sterkte wensen. Kan me voorstellen dat je dezelfde spullen nodig hebt als bij een voldragen bevalling (ruim ondergoed, nachthemd, dat idee), maar dat zal de verloskundige beter weten. Mijn zus had een goede camera mee voor een paar fotos (afgebroken zwangerschap ivm down en verdere afwijkingen) en heeft de as in een mooi vaasje laten doen. Kan me voorstellen dat je ook daar over na wilt denken.. nogmaals veel sterkte en kracht toegewenst..

Wat heftig, sterkte de komende tijd!
Geen ervaring, maar wil wel nog wat tips geven.

Ken je stichting still fotografie? Zij maken kosteloos foto's van jullie kindje. Misschien vind je dat mooi als herinnering. 

En ken je de watermethode om het kindje op te baren? Bij kindjes die veel te vroeg zijn geboren is dat een manier om jullie kindje nog een korte tijd mooi bij jullie te houden. Hier lees je er meer over: https://www.watermethode.nl/Ouders/

Sterkte! Wat heftig.
Ik volg wil&tien op YouTube en daar heeft Wil ook een zwangerschap vervroegd moeten afbreken I.v.m. een hartafwijking. Misschien helpt het kijken van haar video's over het inleiden en de bevalling en ook de kraamperiode erna..

Dank jullie wel meiden. Ik zal even kijken naar dat youtube kanaal. Ik had dus inderdaad al wat groter ondergoed online in een winkelmandje gedaan maar nog niet besteld.
Het ziekenhuis waar wij lopen heeft een eigen fotograaf die gratis foto's maakt, dus dat is al geregeld. De watermethode is inderdaad ook iets wat in het ziekenhuis wordt aangeboden.
Hebben nu bijna alles geregeld en alle keuzes gemaakt. Wel heftige dagen allemaal en de komende weken zullen nog wel een stuk heftiger worden.

Terug
Bovenaan