"Bevallen" met +/- 18 weken

Allereerst heel veel sterkte. Wij hebben juni 2019 de zwangerschap van onze kleine meid moeten beëindigen met 22 weken en 5 dagen ivm een cmv virus wat ik heb doorgemaakt in het begin van de zwangerschap. Hierdoor waren alle organen aangetast en was ze niet levensvatbaar.
Het is inderdaad een hele onmenselijke keuze.
Schaam je ook niet om professionele hulp te zoeken om het te verwerken. Het is niet niks.

Maar zorg vooral voor ruim zittende kleding en warme sokken. Neem een boekje spelletje of muziekje ofzo mee, het kan best lang duren. Ik kreeg hele hoge koorts door de medicatie die de weeën op wekte. En neem gerust pijn stilling voor de weeën want die waren echt wel heftig. Ik heb er erg lang zonder ruggenprik aan het puffen geweest ( hier helpen ze in het ziekenhuis wel mee hoe je dat het beste kunt weg puffen) en na de ruggenprik ontspande ik veel meer en was ze in een paar minuten geboren.
Hoe moeilijk het is probeer te genieten. Het is toch een heel bijzonder moment. En laat jullie kindje vast leggen op foto's. Heel fijn om af en toe naar te kunnen kijken als je er behoefte aan hebt. Wij mochten ook iets van een knuffeltje of omslagdoek mee nemen om bij je kindje te laten.
Ze hebben de placenta later op de ok nog verwijderd. Dit gebeurd vaak als je het vroegtijdig moet laten beëindigen omdat je lichaam er eigenlijk nog niet klaar is om te bevallen

Dankjewel kleinappelpitje en wat verschikkelijk dat jullie dit ook hebben moeten doorstaan. Zoals je zegt is het echt een onmenselijke keuze. voor zover je het een keuze kan noemen natuurlijk, wij proberenhet ook een beetje te zien dat er een keuze voor ons is gemaakt. Ondanks dat voelt het nu soms nog steeds als een verkeerde keuze. Ik heb gisteren bij de arts aangegeven dat ik die twijfels heb doordat er op de echo's geen zichtbare afwijkingen zijn wat de diagnose heel moeilijk maakt om te accepteren. Die bevestigde wel echt dat we niet om de diagnose heen kunnen en dat dit echt met zekerheid nu is vastgesteld. Dat gaf toen wel weer wat meer zekerheid dat we het juiste doen.

Ik heb nu net nog groter ondergoed (draag normaal slipjes) en een nachthemd besteld. Ben ook druk wasjes aan het draaien met de kleren die ik fijn vindt om aan te hebben voor de komende tijd. Legging met oversized trui of een jurk. Ik zal ook nog even een boek, tijdschriften/puzzelboekjes en een spelletje of iets klaarleggen om mee te nemen.
Ik kijk aan een kant heel erg op tegen volgende week aan de andere kant ben ik ook blij als het achter de rug is en we alles een plekje kunnen gaan geven.

Terug
Bovenaan