Bevallen met een doula. Iets voor jou?

Nee het lijkt me niks, ik ben net bevallen van mijn eerste en ik vind hoe minder mensen hoe beter. Mijn mannetje en ik hebben ons prima gered samen. Maar dit is natuurlijk mijn mening en iedereen is anders. Ik kan me voorstellen dat sommigen er anders over denken en het wel nodig hebben.

Liefs Yvonne

Hallo,
Mij LIJKT het persoonlijk niet prettig.
Het geen er nog iemand extra aan mijn bed moet staan vind ik helemaal niets.
Maar ik heb dan wel een man die me erg steunt en die me gerust kan stellen.
Ik kan me wel weer voorstellen, als je bv alleenstaand bent dat je dat wel erg prettig vind.
Dan had ik er waarschijnlijk wel voor gekozen, omdat ik niet bv mijn moeder erbij wil hebben.
Dan is er toch iemand bij je die voor je opkomt en weet wat je wel en niet wilt.
Opzich vind ik het dus wel een goed iets dat ze er zijn.
Maar in mijn situatie vind ik het niet nodig.
Groetjes Ilse

Hoi,

Wat negatief allemaal,

Voor mijn eerste bevalling had ik er nog nooit van gehoord maar tijdens mijn eerste bevalling kwam de kraamhulp en zij was een doula in opleiding en ik vond het toen wel prettig. Ik heb ruim 2 uur persweeen gehad en zij en de verloskundige hebben mij en mijn man heel goed geholpen om daar door heen te komen helaas moesten we na die 2 uur naar het ziekenhuis maar ik vond het wel prettig dat ze er was.

Bij mijn 2e bevalling hebben we het niet gedaan omdat ik in het ziekenhuis moest bevallen en ik wist niet dat er dan ook een bij kon zijn.

Groeten Marijke

hoi allemaal.
ik had er afgelopen maart graag een doula bij gehad, ik beviel in het ziekenhuis en heb 2,5uur mogen persen zonder persweeën zonder dat mijn kind een millimeter bewoog.
hij was een sterrekijker en lag met z'n koppie nog zo ver buiten het geboortekanaal dat ze dat niet eens vast hebben kunnen stellen. met een knip en een vacuumtang is hij er in een ruk uitgetrokken.
de verpleegkundige en de gynacoloog io bleven me maar zeggen "dat ze zijn haartjes al zagen" en "dat het goed opschoot" terwijl ik heel goed wist dat dit niet waar was. ze hebben mij het gevoel gegeven dat ik niets kon weten omdat dit mijn 1e kind is.
ik had graag iemand naast mij en mijn man gehad die voor ons op gekomen was.
ik ben dierenartsassistente en ken ook de nadelen van een keizersnee, ik heb ze dat ook verteld, maar heb 1,5 uur lang me zorgen gemaakt of mijn zoon de geboorte op deze manier wel zou overleven terwijl de dames die me bij de bevalling zouden moeten helpen zich als een groep uitbeenders hebben gedragen. voor   onze zoon Jurgen en voor mij was dit niet de juiste manier.
groeten Suzan

Ik ben wel bevallen met een doula, zij was toen stagiere en zocht een gezin om stage te komen lopen. Wij vonden het beide, mijn man en ik erg prettig. Zij gaf nou net even die extra aandacht wat nodig was en daardoor verliep alles heel ontspannen ook toen ik tussentijds naar het ziekenhuis ging. Wat ik ook erg leuk vind is het geboorteverslag wat ze heeft gemakkt, je vergeet zelf zoveel dingen, ik lees het regelmatig door.
Ik ben nu inmiddels weer hoogzwanger en ook deze keer zal ze erbij zijn.

Ook ik heb geen behoefte aan een doula. Maar ik beval snel dus bij de eerste de beste echte stevige wee bel ik de vk, die komt dan en gaat ook niet meer weg.
Het liefst heb ik zo'n min mogelijk mensen om mij heen, ik kan prima zelf aangeven wat ik wel en niet wil en ook mijn man kan dat prima. Ik vindt het zelfs eerder vervelend dan prettig om een kraamverz er bij te hebben.

Maar ja, ieder is weer anders en blijkbaar is er toch ergens een behoefte anders zouden er geen doula's bestaan.

Martine

Ik zou het persoonlijk niks vinden!!

Dat er nog iemand is die zich allemaal met jou bemoeid en dingen doet die jij zogenaamd wilt of zou willen.
Ik heb het liefste alleen mijn man erbij. Het toch iets van ons tweeen en iets intiems en niet iets wat je met een vreemde wilt delen en dan ook nog dat die wel zal zorgen dat het volgens jou wensen verloopt!! ehu!! Wij zijn beide mondig genoeg en als er iets is wat er niet volgens wens gaat zeggen we dat zelf wel en lossen we dat zelf op met z'n 2e.
Ook heb je in het ziekenhuis genoeg mensen die voor je klaar staan en alles voor je doen, als je het ze vraagt. Bij ons is het zelfs normaal dat er ook nog een verpleegster voor man lief aanwezig is als je dat wilt. En verder mag je bij ons dus ook leerlingen en assitentes weigeren als je die er niet bij wilt hebben. alleen jij je man en gyn en verloskundige.( en dan als je dat wilt een verpleegster voor je man) Dus waar heb je dan nog een Doula voor nodig??????????

Groetjes Snoopy

Terug
Bovenaan