Niets moet …alles mag …als het verantwoord is.
De 7 vroedvrouwen praktijk is als er geen kleine teams zijn gevormd en je niet steeds dezelfde 2 of 3verloskundigen ziet niet optimaal bezig volgens grote gedegen onderzoeken die te vinden zijn in de Cochran database. Als een praktijk goed/minder goed bezig is moet je dat terug kunnen vinden in hun uitkomsten zoals het aantal verwijzingen. Ik verzin dit niet, als een TOM TOM geef ik informatie door. De WHO normen geven grenzen aan van veiligheid voor gezondheidsbehoud op de lange duur, dus dat je geen last hebt van zaken die bij de bevalling onnodig zijn gedaan of verkeerd ingeschat zijn.
Zonder interventies bevallen is de norm bij normaal bevallen, ook in 2010, dus zonder inleiding met medicijnen, zonder pijnstilling met medicijnen, zonder knippen enz. maar met persoonlijke begeleiding van mensen(verloskundige/arts) die je hebt leren kennen en vertrouwen in je hebben en weten hoe ze een normale bevalling moeten begeleiden. Ik begrijp uit je reactie dat je vrij wilt zijn en zelf wilt beslissen. Geweldig, ga daar mee door, neem de verantwoordelijk en wees autonoom. Verzamel informatie, weeg en kies zelf, prima houding.
Lieve groet,
Tine Oudshoorn verloskundige en consultant.