bevallen met remifentanil

Het kan dan wel in een mooi documentje staan, maar ik vind het iets persoonlijks. Moet iedereen voor zichzelf weten en met die hele waslijst hierboven zul je mij niet overhalen. Ik vind (mijn persoonlijke mening) het helemaal niet nodig dat je zo moet pijnlijden. Ik vind het achterhaald en Middeleeuws.

Ja, dat mag je stellen. Vrijheid, blijheid ....

Ieder is vrij pijnstilling te kiezen en zichzelf boven wetenschappelijke verantwoorde methoden te stellen.

Vraag; rij jij naar de bakker aan de linker kant van de weg om een brood te kopen in Nederland?

Weet je dat je ook verantwoordelijk bent voor je ongeboren kind dat nu nog niets kan zeggen?

De invloed van pijnstilling met medicamenten heeft bewezen schadelijke bijwerkingen voor moeder en kind. Dat is wat de WHO stelt en ik op het forum communiceer.

Niks ouderwets, evidence based verloskunde en daarmee wordt dagelijks gewerkt. Het is maar dat je het weet wat de norm is.

Lieve groet,
Tine Oudshoorn verloskundige en consultant.

Ja, dat mag je stellen. Vrijheid, blijheid ....

Ieder is vrij pijnstilling te kiezen en zichzelf boven wetenschappelijke verantwoorde methoden te stellen.

Vraag; rij jij naar de bakker aan de linker kant van de weg om een brood te kopen in Nederland?

Weet je dat je ook verantwoordelijk bent voor je ongeboren kind dat nu nog niets kan zeggen?

De invloed van pijnstilling met medicamenten heeft bewezen schadelijke bijwerkingen voor moeder en kind. Dat is wat de WHO stelt en ik op het forum communiceer.

Niks ouderwets, evidence based verloskunde en daarmee wordt dagelijks gewerkt. Het is maar dat je het weet wat de norm is.

Lieve groet,

Hahahahaha, geweldig! Ben ik even blij dat ik een verloskundigepraktijk heb (met 7 verloskundigen (dat was toch ook niet goed???!!)) die totaal niet moeilijk doen en je geen mening opleggen. Of je nou wel of niet pijnstilling wilt, of wel of niet borstvoeding wilt geven. Die gaan gelukkig met de tijd en de wensen van hun patienten mee.

Niets moet …alles mag …als het verantwoord is.
De 7 vroedvrouwen praktijk is als er geen kleine teams zijn gevormd en je niet steeds dezelfde 2 of 3verloskundigen ziet niet optimaal bezig volgens grote gedegen onderzoeken die te vinden zijn in de Cochran database. Als een praktijk goed/minder goed bezig is moet je dat terug kunnen vinden in hun uitkomsten zoals het aantal verwijzingen. Ik verzin dit niet, als een TOM TOM geef ik informatie door. De WHO normen geven grenzen aan van veiligheid voor gezondheidsbehoud op de lange duur, dus dat je geen last hebt van zaken die bij de bevalling onnodig zijn gedaan of verkeerd ingeschat zijn.
Zonder interventies bevallen is de norm bij normaal bevallen, ook in 2010, dus zonder inleiding met medicijnen, zonder pijnstilling met medicijnen, zonder knippen enz. maar met persoonlijke begeleiding van mensen(verloskundige/arts) die je hebt leren kennen en vertrouwen in je hebben en weten hoe ze een normale bevalling moeten begeleiden. Ik begrijp uit je reactie dat je vrij wilt zijn en zelf wilt beslissen. Geweldig, ga daar mee door, neem de verantwoordelijk en wees autonoom. Verzamel informatie, weeg en kies zelf, prima houding.
Lieve groet,

tja het is en blijft een onderwerp om over te discussiëren. ik vindt zelf dat het aan de aanstaande mama zelf is om te beslissen om te bevallen met of zonder pijnbestrijding. zelf ben ik 2keer thuis zonder pijnbestrijding bevallen. echter was het de 2ekeer zo snel en zwaar dat het zoveel pijn deed. zoveel dat ik bij een eventuele 3e bevalling ook in het zh wil bevallen met pijnbestrijding. heb het ook al bij de vk aan gegeven met de nacontrole. die deden er ook niet moeilijk over....

het is en blijft je eigen keuze.

groetjes inge mama van bob 02-09-2007 en hugo 21-01-2010

Ik ben op 2 juni bevallen en heb bij 6 cm ontsluiting remifentanil gehad. Ik heb nooit sterke weeen en bij mijn 1e bevallingen stopten ze bij 8 cm nu dus al bij 6. Dus dan worden de weeen opgewekt en dat is geen pretje zou dat echt niet trekken zonder pijnstilling en echt natuurlijk is het dan al niet meer dus waarom niet. Het heeft me goed geholpen alleen al mentaal. Ik schrok wel even van hoe high je ervan wordt maar daarna vond ik het heerlijk. Heb wel flink overgegeven maar zelfs dat voelde lekker.

WHO in 1996, zal allemaal nog best gelden, maar vindt de gedachte wel een beetje Beatrijs...

Ik heb geen ervaring met pijnstilling, het is de eerste, maar mocht ik "normaal" mogen bevallen en de pijn willen minderen gedurende de bevalling dan zal de pomp wel een eerste suggestie kunnen zijn. Maar tsja dit is de eerste verdiepingsronde in bevallen. Wil eerst graag weten wat mijn cardioloog zegt....

Terug
Bovenaan