Bevallen met streptokokkeninfectie

Wie heeft er ervaring met streptokokkeninfectie en bevallen. Ik ben nu 25 weken en heb hier nu een antibioticakuur voor gekregen. Bij 35 weken moeten ze weer nieuwe kweekjes hebben. Nu weet ik al jaren dat ik de bacterie draag, maar had gehoopt dat het gewoon in rust zou blijven. De kans dat ik thuis kan bevallen zijn ongeveer 10%? Volgens de huisarts is er nog een klein kansje maar afdeling gyneacologie zegt dat ik 4 uur voor de bevalling anti-biotica moet hebben en de bevalling ingeleid zal worden. Mocht er veel streptokokken zijn, willen ze eventueel voor een keizersnee gaan heb ik begrepen. Ik blijf tot de 35 weken wel onder controle bij de huisarts, maar krijg een beetje tegenstrijdige berichten. Ik hoor graag wat ervaringen.
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn tante wel. NEEM GEEN RISICO'S! Ik ben erg van thuisbevallen en zie niet zo gauw beren op de weg. Maar mijn tante heeft haar 1e kindje eraan verloren. Een gewoon gezond kindje, alleen door de streptokokkken, 4 dagen na de geboorte overleden. De tweede is vaginaal geboren in het ziekenhuis (ik neem aan met antibiotica) en de derde is via een keizersnede gekomen.

Succes!
 
Ik zou het afwachten tot de 35 weken kweekjes bekend zijn. Dan weet je ook hoe het er voor staat en wat je het beste kunt doen. Ik zou in elk geval geen risico nemen.
 
Ik zou ook geen risico nemen, ik ben in het verleden een kindje verloren aan een infectie, en niet de streptokokken, maar hij was wel heel heftig, kindje is te vroeg geboren maar ook als hij later was geboren had hij het ook niet overleefd. Neem geen risico en doe wat ze in het ziekenhuis zeggen. Ik heb inmiddels een kindje en dat is allemaal goed gegaan maar ben wel ingeleid in het ziekenhuis (zonder antibiotica, maar ik had op dat moment geen infectie)

Succes
 
hoi supertje,

ik zou zeggen ga naar het ziekenhuis, ik ben van mijn oudste thuis begonnen (wist niets over bacterie) en ben doordat ik tijdens de bevalling steeds zieker en zieker werd toch doorgestuurd naar het ziekenhuis. eenmaal daar aangekomen is het na veel ellende uitgelopen op een spoed keizersnee, wat al met al op het nippertje is goedgekomen. en na 10 dagen couveuse (8,5 pond) mocht ik met mijn mannetje naar huis. Jij weet dat je drager bent maak hier je voordeel van, en laat je man vooral goed op je letten, als het niet goed voelt direct aan de bel trekken,
groetjes
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook niet van plan om risico's te nemen. Was even vervelend om te horen dat het niet thuis kan maar liever in het ziekenhuis en zo min mogelijk risico's. Was vooral benieuwd hoe het bij anderen gaat. Ik heb al een keer van heel dichtbij gezien hoe ziek baby'tjes ervan kunnen worden. Deze twee zijn er uiteindelijk goed doorgekomen maar dat is met veel geluk geweest. Ik weet inderdaad al heel lang dat ik drager ben en heb wat dat betreft veel geluk omdat ze dan wel die kweekjes maken. (vraag me nog steeds af waarom deze niet standaard gedaan worden aangezien er toch veel meer dragers zijn)

@Nynke Heel veel sterkte nog toegewenst. Het is vreselijk als je je kindje verliest.
 

Hoi,

Ik ben nu 18 weken zwanger van ons 2de kindje.
Toen ik zwanger was van mijn dochtertje had ik ook de streptokken b-bacterie en daardoor is ze 6 weken te vroeg geboren.
Ze moest in de couveuse en zij kreeg ook antibiotica.
Gelukkig is alles goed gekomen maar het is niet leuk om ons dochtertje aan de slangetjes te hebben zien leggen.
Over een paar weken word er weer een kweekje afgenomen kijken of ik het nu weer streptokken b heb bij deze zwangerschap.
Ik hoop echt niet dat ik het nu weerr heb.
Is de kans groot dat ik het nu weer heb denken jullie?


xxx
 
Bij mijn eerste had ik ook een streptokokkeninfectie en dat wist ik niet. Gelukkig ben ik in het ziekenhuis bevallen en hadden ze direct door dat het niet goed zat. Mijn dochter moest direct aan de antibiotica en heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Inderdaad heel vervelend om haar zo te zien aan al die slangetjes.
Mijn tweede, een zoontje is overleden tijdens de zwangerschap door onbekende reden.
Nu ben ik ruim 23 weken zwanger van de derde. Er is mij verteld dat ik hoe dat ook in het ziekenhuis moet bevallen, omdat ik drager ben van het virus en ze geen risico's willen nemen. Voor de bevalling moet ik 2 giften antibiotica krijgen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan