Bevallen na de uitgerekende datum?

1e kwam vroeger, nr 2 met 40+5. De meeste babys komen in week 40, voor wat t waard is. En wat je twijfel betreft: je bent ervoor gemaakt. En als je met pijn zit: daar is medicatie voor. Heb vertrouwen en onthoud: met iedere wee komt je ukkie dichterbij. As for me: in bad vond ik heel fijn. Verder vaak van positie wisselen. Ik kreeg een droge mond van t gepuf dus neem een sapje oid mee als je naar t zkh wil. Iedere bevalling is anders, maar jij bent altijd de baas, onthoud dat. Je kan dus op ieder moment de keuzes maken die je wil en volg je intuitie. Denk alleen aan jezelf, en wat jij nodig hebt om te ontspannen :) succes!

Eerste kwam met 40+5 spontaan. Tweede met 41 weken na 's ochtends gestript en 's avonds geboren. Ik had ook het idee dat het niet zou passen. Bij de eerste heb ik 80 minuten geperst maar naar mijn idee ging het allemaal veel sneller. Tweede was geboren na 10 minuten persen dus het wordt allemaal makkelijker ?

Ik ben met 40+1 bevallen, maar ik was ervan overtuigd dat ze eerder zou komen dus zat voor mijn gevoel al heel lang te wachten ;) elke bevalling is natuurlijk anders maar ik werd (ondanks alle voorbereiding) toch een beetje overvallen door de weeën, achteraf gezien verkrampte ik behoorlijk terwijl het juist zo goed is om tussendoor proberen te ontspannen. Dat is de enige tip die ik heb :) je kan het sowieso! Het gaat zoals het gaat, maar het duurt niet al te lang meer voor je je baby gaat ontmoeten...

Precies 41 weken. En ik dacht echt dat ik voor de uitgerekende datum zou bevallen, dus zat al vanaf 38 weken te 'wachten'. 
Uiteindelijk heel vlot bevallen, kindje was ook nog eens vrij groot (4100 gram) maar desondanks probleemloos bevallen. Je kunt het, het is spannend omdat je niet goed weet wat je kan verwachten maar hoe dan ook kun je het aan! 
Succes met de laatste loodjes. 

Onze dochter was 1 dag te vroeg, Onze zoon 3 dagen overtijd. Maar ik zou je niet zo druk maken en het gewoon op je af laten komen.. zelf vond ik bevallen beide keren enorm meevallen maar dat is voor iedereen anders en niet te vergelijken. Als je om ervaringen gaat vragen zul je vast ook dingen te horen krijgen die je echt niet wilt weten en je nog zenuwachtiger gaan maken. En of het past, sjah.. bij me dochter ben ik gescheurd en ingeknipt, bij me zoon alleen een beetje gescheurd. Maar dan wordt je gewoon gehecht, is geen ramp. Uiteindelijk past het wel!
Iedere vrouw kan het, dus jij ook! Komt helemaal goed.

Terug
Bovenaan