Bevallen; thuis of in het ziekenhuis?

Hi meiden,

Vroeg me af of er meiden zijn die - als ze zelf de keuze hebben - thuis of in het ziekenhuis willen bevallen. Vorig jaar was in t nieuws dat bevallen in het ziekenhuis tóch veiliger is maar toch kiezen veel vrouwen ervoor om thuis te bevallen.

Ben beniuwd naar de reacties!

Groetjes, Charlotte

hey

zag je topic en wou even reageren...
Zelf zou ik graag thuis bevallen...
Nu is het maar de vraag of kraamzorg er mee akkoord gaat. Heb namelijk 2 Honden en 2 katten...aangezien ze vooral s'nachts niet normaal kunnen doen als ze samen zijn hebben wij de katten s'nachts en overdag als wij er niet zijn boven (ze komen niet buiten)
Ook bij ons de slaapkamer dus...niet zo hygienish om te bevallen tussen je katten...
Nou ja afwachten en als het kan wil ik echt graag thuis bevallen...

liefs cloewja (nov.)

Ik in ziekenhuis. Ik mag wel thuis bevallen, mocht de eerste keer ook. Maar vond het super om in ziekenhuis te bevallen. Toen de laatste cm niet op schoot stonden er gelijk twee gynaecologen naast me om te beslissen over weeenopwekkers erbij. Toen was het zo gepiept!

Geef mij maar ziekenhuis!

Liefs

hey

ik wilde eerst graag in het ziekenhuis maar neig nu wel erg naar thuis. alleen we hebben de badkamer beneden en ook geen water boven. dus zal dan vast beneden moeten bevallen. we hebben ook 3 katten maarja die gaan dan maar naar buiten :p

xx

Ik heb geen keuze ivm met GBS indicatie moet ik in het ziekenhuis bevallen. Als ik wel keuze zou hebben zou ik ook in het ziekenhuis willen bevallen. Prettig idee dat iedereen paraat is bij complicaties.

Ik ga hoe dan ook poliklinisch in het ziekenhuis bevallen omdat ik kamp met overgewicht. Mag wel thuis bevallen maar dan moet dat op de begane grond. Ik zie me nog niet in de woonkamer of keuken bevallen. Optie van de vk: matras op de keukentafel......haha. Vind het ook wel prettig om in het ziekenhuis te bevallen moet ik eerlijk zeggen.

Van mij heb je het waarschijnlijk al wel gelezen (in ander topic) maar ik moet in het ziekenhuis bevallen, ook omdat ze eerder worden geboren. Als ik zelf een keuze had gehad, dan had ik graag thuis bevallen. Mijn man was het daar overigens niet mee eens, hij vind het ziekenhuis een prettiger en veiliger idee. Nou ja, we hebben nu sowieso geen keuze.

Heb jij wel een keuze? Wat zou je zelf graag willen?

Liefs Lynn.

Helaas, ook ik moet in het ziekenhuis bevallen. Ik wilde bij de eerste heel graag thuis bevallen, maar ze kwam niet dus moest worden ingeleid. Helaas kwam de placenta niet en verloor ik heel veel bloed, dus mag nooit meer thuis bevallen.... wel heel jammer, maar met zulke complicaties ben je blij dat je in het ziekenhuis bent....

Wel heb ik gevraagd of min eigen vk praktijk de bevalling wil begeleiden. En ze zouden kijken hoe of wat het ziekenhuis daarover zou zeggen....

Terug
Bovenaan