Bevallen; thuis of in het ziekenhuis?

Ik weet het nog niet. Ik neig naar thuis.
Bij mijn zoon wilde ik heel graag naar het zkhs, maar omdat alles zo vlug ging was daar geen tijd voor, uiteindelijk ben ik toen met een ambulance alsnog naar het ziekenhuis gegaan.
Op dat moment was het heel fijn om in het ziekenhuis te zijn, maar door alle toestanden erom heen had thuis praktischer geweest.
ik zie wel, hoef nog niet te beslissen. Anders wordt het poliklinisch in het geboortehuis.

Ik moet niet in het ziekenhuis bevallen, maar dat wil ik wel graag.
Kan ook nog kiezen voor een bevallingskliniek nabij het ziekenhuis. Het word iig geen thuis bevalling voor mij.
Gelukkig kan in beide gevallen mijn eigen verloskundige de bevalling begeleiden.

@mama van Evi, ik had bij de geboorte van mijn zoon ook mijn eigen vk meegenomen naar het zkhs. we waren al 3 uur bezig thuis, dus vond het heel fijn dat zij het af gemaakt heeft in het zkhs. Moet wel zeggen dat dat uitzonderingen zijn.
Meestal wordt je overgedragen aan de vk van het zkhs.

Ik zou graag thuis willen bevallen. maar dat mag niet. Dit omdat de placenta bij mijn vorige bevalling niet zelf losliet.
De vorige keer ben ik uiteindelijk ook in het ziekenhuis bevallen. En eigenlijk vond ik het best prettig. Mijn eigen verloskundige was gewoon mee en we hadden een hele lieve verpleegkundige. En nadien kun je lekker de zooi achterlaten!
Wat ik alleen wel erg vond, was dat het die dag zo druk was, dat ik pas 3 uur na mijn bevalling gehecht werd. Dat was niet fijn.
Thuis lijkt me wel prettiger, maar in het ziekenhuis is het toch veiliger. Ook al zullen veel pro-thuisbevallers dat niet vinden....
De vorige keer twijfelde ik heel erg. Nu ben ik ergens wel blij dat ik geen keuze heb.

Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen vanwege bloedverlies. Als alles goed gat mag ik gelijk daarna naar huis. Maar bij de andere drie moet ik 1 of twee dagen blijven. Dus we zullen nu wel zien. Wel moet ik bij de eerste wee gelijk gaan. De laatste was er binnen een uur. En in de auto bevallen is niet mijn droom.

hoi,
Ik mocht vanwege mijn voorgeschiedenis met acht miskramen niet thuis bevallen, en dat was maar goed ook.Heb bij de eerste bevalling een bloedtransfusie gehad naderhand,omdat ik zoveel bloed was verloen.Bij de tweede bev. heb ik zelfs nog meer bloed verloren, hoorde gister in het ziekenhuis dat het twee eneen halve liter was!Wist dat het veel was maar hier schrok ik toch even van .Gelukkig worden dit soort dingen nu bij de volgende bev. extra goed in de gaten gehouden.Ik vind het zowiezo voor mijzelf een fijn idee, dat als er wat gebeurd ze alles bij de hand hebben.Van de andere kant is het natuurlijk prettig als je in je eigen vertrouwde omgeving bent!

Zoals het nu lijkt moet ik in het zieknhuis bevallen omdat ze hier de geboorte zorg van het kleine(vertrouwde, liefdevolle) ziekenhuis willen sluiten. Daardoor kan ik tijdens/voor/na de bevalling niet binnen de termijn van 45 min(dat is incl. aanrijtijd vd ambu)in het ziekenhuis zijn.
Ik vind het niet erg om in het ziekenhuis te bevallen denk ik, alles bij de hand daar en als er wat is, zit/lig je goed op je plek.

Terug
Bovenaan