Marijne: Bij mijn vorige kinderen ben ik thuis bevallen. De eerste ging probleemloos. Bij de tweede waren er wel complicaties omdat mijn dochter groot was (4700 gram, geboren met 38 weken) dus nog net ietsje groter dan jou zoon. Eline heeft klem gezeten achter het bekken, waardoor haar sleutelbeen gebroken is, en de vk uiteindelijk goed moest duwen, anders had ze het benauwd gekregen. Dit is voor de vk genoeg reden om op medische indicatie in het ziekenhuis te bevallen. Nog steeds doet de vk de bevalling, maar als er wat is, dan ben ik alvast in het ziekenhuis.
Ik loop nu 2 weken voor in groei, maar dat zegt nog niks over hoe groot dit kindje uiteindelijk word.
Ik baal ergens wel van dat ik naar het ziekenhuis moet, want ik vind thuis bevallen erg prettig. Je hoeft niet met weeen nog eens de auto in, je bent lekker in je eigen omgeving. Ik heb bij de tweede ruim een uur onder de douche gestaan. Ik weet niet of dat in het ziekenhuis bijv. ook kan.
Ik loop nu 2 weken voor in groei, maar dat zegt nog niks over hoe groot dit kindje uiteindelijk word.
Ik baal ergens wel van dat ik naar het ziekenhuis moet, want ik vind thuis bevallen erg prettig. Je hoeft niet met weeen nog eens de auto in, je bent lekker in je eigen omgeving. Ik heb bij de tweede ruim een uur onder de douche gestaan. Ik weet niet of dat in het ziekenhuis bijv. ook kan.