Bevallen: thuis of ziekenhuis?

Ha meiden,

Vandaag ben ik alweer precies 25 weken en vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis geweest voor een rondleiding over de verlos- en kraamsuites.
Want, ik weet zeker dat ik in het ziekenhuis wil bevallen.

Ik ben heel benieuwd wat jullie plannen/ideeën zijn over de plaats van bevallen en eventuele ervaringen, als je al eerder bevallen bent.

Liefs, Marieke
 
Ik ben nu 1 keer in het ziekenhuis bevallen en 2 keer thuis. Alletwee was oke'. Ziekenhuis was wel anders maar ook gewoon goed. Lieve mensen etc. Onze oudste is uiteindelijk met de vacuum gehaald en we moesten 1 nachtje blijven. Daarna gewoon naar huis. Ik zou bij de eerste zo wie zo adviseren om in het ziekenhuis te bevallen. Eerste bevalling verloopt toch vaak wat minder vlot dan volgende bevallingen.
Thuis bevalling heb ik als super goed ervaren. Lekker thuis in je eigen omgeving, niet meer de deur uit hoeven etc. Ook geen rommel en troep ervaren want de kraamzorg ruimt alles heerlijk op. En meteen mijn andere kids erbij!
Ik ben dus van plan om weer thuis te gaan bevallen. (na verhuizing wonen we ook zo'n half uurtje van het ziekenhuis vandaan) Ik zoek het echt niet om tijdens de weeen een half uur in de auto te zitten. Als het allemaal er in zit gaan we dus voor de (derde) thuisbevalling. Maar zoals eerder gezegd, het ziekenhuis was ook gewoon oke hoor. Helemal geen nare ervaringen mee. (alleen een hel van een bevalling :).)
Nou een heel verhaal.haha. Iedereen moet zijn eigen ding maar doen en heeft zn eigen voorkeuren en afwegingen
succes iedereen met de keuze.



 
Hoi!

Ik heb geen keus, ik moet in het ziekenhuis bevallen. Ik heb zelf geen schildklier en blijk ook antistoffen voor de schildklier aan te maken. Die krijgt mijn kindje waarschijnlijk ook. Direct na mijn bevalling zullen ze mijn kindje gaan controleren op het schildklierhormoon om er zo vroeg mogelijk bij te zijn met medicijnen. Ze gaan volgens mij het navelstrengbloed controleren. Daarna na twee dagen het eigen bloed van het kind. Zolang moet ik ook in het ziekenhuis blijven. Ik wist dit eigenlijk altijd al en heb er ook helemaal geen problemen mee. Ik ga liever aan het begin van de bevalling richting ziekenhuis (20 minuten rijden) dan tijdens de persweeën als het niet blijkt te lukken. Mijn man vond het ook wel een prettig idee al 'het geklieder niet thuis te hebben'. Haha, echt een mannenopmerking.

Gr. Louise
 
Hey Meiden,

Ik heb het wel eens in een eerdere topic geschreven maar ik heb medische indicatie dus ben sowieso verplicht om in het ziekenhuis te bevallen!! Dat komt omdat ik bij me 1ste bijna 4 liter bloed ben kwijt geraakt en kantje boord heb gelegen. Ik heb pas van de week ook een erfelijkheidsonderzoek gehad naar de ziekte van Willibrand (stollingsziekte) ze willen nu geen enkel risco meer met me lopen. Maar je moet sowieso naar je eigen gevoel luisteren...ik heb genoeg vriendinnen die thuis zijn bevallen en waar bij alles is goed gegaan. Ik had of gewoon vette pech of ik heb echt een stollingsziekte maar ook daar is mee te leven. Inderdaad iedereen succes met het maken van deze beslissing maar ik blijf erbij luister naar je eigen gevoel.

Liefs
 
hey hoi!
Tot nu toe hebben wij besloten om ons kindje thuis te gaan krijgen. Ben nu 28 weken zwanger van ons eerste kindje en alles gaat prima (afgezien van de kwaaltjes haha). Het lijkt mij persoonlijk fijner om thuis in vertrouwde omgeving te zijn. Heb zelf ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen dus ik ken het reilen en zeilen daar ook niet. Weet van mezelf ook dat ik in onbekende situaties een onuitstaanbaar mens wordt dus haha.

Groetjes Sandra
 
Ik wil het liefst thuis bevallen. Dat wilde ik bij de eerste ook, maar die liet me geen keus, want die wilde er met 36w5d al uit en dan mag je niet thuis bevallen.
 
Ik ben met fleur ook in het ziekenhuis bevallen wouden wij sowieso allebei, maar ik was 42 weken en moest worden ingeleid dus toen op medische indicatie! is me heel goed bevallen;) goede zorg, fijn idee dat alles bij de hand is. Ook deze keer ga ik poliklinisch bevallen, wij wonen ruim half uur rijden van het ziekenhuis, het idee dat "als"het dan niet goed gaat, het ook erg lang duurt voordat hier een ambulance kan zijn enz..
Als ik dicht bij het ziekenhuis had gewoond dan had ik er ws anders over gedacht!! Thuis lijkt mij op zich ook wel heel fijn, maar doordat mijn man op de ambulance heeft meegelopen meerdere dagen en een aantal nare dingen heeft gezien rond thuisbevallingen dus ik begrijp hem volledig!! Dus hier gaan we gezellig naar het ziekenhuis!
 
Onze voorkeur gaat uit naar het ziekenhuis, maar niets staat vast. Mocht het nu zo zijn dat alles heel voorspoedig en snel verloopt, dan is het ook prima als het thuis gebeurt. We halen gewoon alles in huis en maken alles gereed. We shall see.
 
Terug
Bovenaan