Bevallen van een groot kind

mijn eerste was ruim 9 pond en 52 cm.
Dit wisten we niet vantevoren al heb ik zelf wel altijd het gevoel gehad dat hij groot zijn. Een gevoel ofzo.

Zijn bevalling is niet helemaal een goed voorbeeld, dat werd een medisch gebeuren, toch was het persen zelf (ondanks zijn wel grote hoofd) geen probleem. Na 20 min. was hij er.

Onze 3e was de grootste met ruim 9,5 pond bij 56 cm en bij hem nog geen 7 minuten geperst, heeeel klein miniem scheurtje opgelopen en verder niks.

Onze jongste is nu bijna 3 maand en hij was onze kleinste met ruim 7,5 pond. Voor ons echt een kleintje :)

Dat wij 3 ruim bovengemiddeld grote jongens hebben gekregen heeft geen reden of oorzaak. Ze zijn gewoon zo groot geworden.
Dat de jongste een stuk kleiner was heeft ook geen reden of oorzaak en hij heeft het inmiddels meer dan ruimschoots ingehaald.

Maar ook met een 'dikke kop' zijn ze er hier gemakkelijk uitgekomen.
Enne... als het hoofd er eenmaal uit is, komt de rest ook gewoon hoor :)

Vraag me trouwens wel af waarom je verplicht in het zhuis moet bevallen?

Ja waarom dat precies is weet ik ook niet, ging ook allemaal een beetje vreemd in het ziekenhuis. Dacht dat ze daar wel redelijk professioneel waren alleen ze moesten met meerdere mensen steeds z'n buikomtrek meten omdat ze er niet goed bij konden. En het enige wat mij is verteld is dat ik in het ziekenhuis MOET bevallen en toen was het zo van klaar, volgende patient.

Moet donderdag weer naar m'n eigen vk dus dan wil ik het wel even duidelijk vragen, nu was ik gewoon overdonderd.

zou ik idd ook gewoon even navragen.
Ben zelf ook altijd wel erg benieuwd waarom iets geroepen dan wel gevonden wordt.

Maar ik weet ook nog heel goed dat ik bij de 1e ook sneller overdonderd was en dan achteraf nog bedacht dat ik nog wel graag iets wilde weten :)

Ben wel benieuwd wat de VK al zeggen donderdag.

Hallo,

Ja, hier ook verschrikkelijk dikke voeten en enkels!!

Maar helaas geen tips.Alles wat men noemt helpt bij mij geen biet!

Maar, ach na de bevalling verdwijnt het gelukkig snel.
Ik ben blij met het goede weer,want iets anders dan slippers pas ik niet.

Succes!

Haha ik heb precies hetzelfde, m'n birkenstocks op de grootste stand en maar hopen dat het nog ff mooi weer blijft.

Nou het ziekenhuis heeft geen contact opgenomen met m'n verloskundige dus dat is nog even afwachten. Gelukkig was ik sowieso van plan om poliklinisch te bevallen en het voordeel van de medische indicatie is dat het nu volledig vergoed wordt door de zorgverzekeraar.

Terug
Bovenaan