Bevallen wat doe je met je hond?

<p>hoi Allemaal. </p><p> </p><p>Ik heb even een vraag voor de zwangere vrouwen onder ons met een huisdier. </p><p>Zodra je naar het ziekenhuis toe moet i.v.m. de bevalling doorzet en je de weeën om de 3 min krijgt. Wat doe je met je hond? </p><p>Je kunt niet garanderen dat je binnen 3/4 uurtjes weer buiten zal staan. </p><p>Hoe hebben jullie dit aangepakt? </p><p>Ik was namelijk van plan om niemand te vertellen als de “bevalling” begint. Zodat er niemand meteen in het ziekenhuis staat te wachten en je eerst tijd met z’n drieën hebt. </p><p> </p><p> </p>

Als de ontsluiting niet zo snel gaat even je partner naar huis laten gaan om de hond uit te laten? Bevalling kan snel gaan, maar ook een halve dag duren. Mijn man is even een patatje gaan eten in het dorp (koken ging niet meer, weeën begonnen trond 1700u) terwijl ik op bed lag te puffen (met vk erbij, ik was niet alleen). Met half uur was hij weer terug en heeft niks gemist.

Tja dat is lastig als je niemand iets wilt vertellen. Misschien toch iemand in vertrouwen nemen en vragen om voor de hond te zorgen? 
Ik werd ingeleid en wist dat het best lang kon duren dus heb mijn moeder gevraagd om 2x per dag de konijnen te gaan verzorgen. Ben uiteindelijk van maandagavond tot donderdagmiddag in het ziekenhuis geweest dus dat was wel goed. 

Ik heb de buren gevraagd. Die staan niet gelijk in het zkh na de bevalling. Uiteindelijk allemaal anders gelopen, waardoor mijn ouders én de buren een paar dagen bij de hond zijn geweest. 

Mijn ouders hebben ons hondje 's nachts opgehaald. Ik wilde thuis in het bevalbad bevallen en daar zou onze hond veel te zenuwachtig van worden. Uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis. En echt niet iedereen staat meteen naast je bed als je bevallen bent. Ik snap niet waarom iedereen dat altijd denkt. Je kan toch bellen dat ze naar de verloskamer kunnen komen als je er klaar voor bent? Wij hebben eerst een uur heerlijk samen genoten (terwijl ik gehecht werd?) voordat mijn ouders wisten dat ze geboren was.

Inderdaad vragen of iemand stand-by wil staan mocht het langer duren, en aangeven dat je niet wil dat ze naar het ziekenhuis komen. Dat respecteren ze dan toch wel?
Mijn familie zou het liefst ook in het ziekenhuis staan wachten, heb ze gezegd dat ik dit niet wil en dat we sowieso de eerste uren alleen met zn 3tjes willen zijn. Dit snappen ze volkomen en ze zullen wachten tot we aangeven dat ze mogen komen. 

Ik heb mijn schoonouders de hond op laten halen. Het ging zo snel bij mij dat het niet anders kon. En ik denk als je duidelijk bent dat je voorlopig niemand in het ziekenhuis wilt dat ze dat echt wel begrijpen. 
Succes!

Ik heb mijn ouders gevraagd. Onze hond zal ook bloed nerveus geworden zijn van iedereen doe dan steeds in en uit loopt, ik wilde me daar  niet mee bezig hoeven houden. Zij wisten dus wanneer het begon, maar hebben rustig afgewacht totdat wij lieten weten dat onze zoon geboren was. En dit was bijna 2 uur later. Precies wat NewMomL zegt, ik heb echt nog bij niemand gehoord dat mensen al direct er bij stonden. Jij bent de gene die het nieuws naar buiten brengt en dan heb je zelf in de hand wanneer je belt. Niemand weer tenslotte hoe lang het duurt :)

Terug
Bovenaan