Bevallen wat doe je met je hond?

Ik ben (nog) niet zwanger maar heb hier ook over nagedacht. Onze hond kan zo'n 7 uur alleen zijn en ik zou net als voor jezelf alvast een tasje klaarleggen voor de hond met o.a. een lekker bot waar ie lang mee kan doen.
Mogelijk kun je informeren bij een uitlaatdienst. Je kan je hond dan eerst een keer (of paar keer) mee laten gaan zodat ie een beetje gewend is en bespreken met die dienst of je ook last minute kan reserveren indien nodig. Je hebt vaak ook opties voor 'solo' wandelingen, dus echt met alleen jouw hond. Ik zou dat zelf denk ik op die manier willen doen, dan hoef je niemand in je omgeving te vragen. 

Onze hond gaat naar haar vaste oppas adres. Vind dat een fijn idee mocht het langer duren dat zij lekker onder de pannen is en alle aandacht krijgt en uitgelaten wordt. Wanneer ik naar huis mag (ziekenhuis bevalling) en wij thuis gesetteld zijn haalt mijn vriend haar weer op. Dit plan bied mij in ieder geval rust

Wij hebben al standaard uitlaatservice en ook dagopvang bij een Dierenhotel waar ze iedere week sowieso al een dag heen gaat. Met het Dierenhotel hebben wij afgesproken dat we de hond kunnen brengen als de bevalling begint. In de praktijk zullen we dan aan mijn zus vragen om haar daar naar toe te brengen. Wij vinden het niet vervelend als onze directe familie weet dat de bevalling is begonnen. Zoals hierboven al aangegeven wordt, wij hebben de regie om hen te bellen dat onze zoon geboren is. Niemand weer van te voren precies hoe lang de bevalling duurt namelijk! 

Wij hebben als eerste mijn schoonouders standby staan, en als 2e mijn zwager. Die komen zodra wij naar het ziekenhuis moeten. Ik zou niet willen dat mn hondje hier alleen zit, dat geeft teveel onrust. Juist nu moet alles zo goed en makkelijk verlopen. Er veranderd al zoveel als je een baby krijgt voor je huisdieren.

Ik hoop thuis te bevallen en dan kan mijn man de hond tussendoor even uitlaten of in de tuin laten als dat nodig is. 
Mocht ik toch naar het ziekenhuis moeten gaan mijn ouders of broer oppassen.

Ik heb een vriendin gevraagd of zij onze hond wil komen ophalen zodra het begint ze is de enigste die weet dat het 'begonnen is' gelukkig kan onze hond zolang bij haar blijven als nodig (ze voelt ze daar ook thuis) zodra de kleine er is en we zijn er klaar voor komt als 1e onze hond thuis om kennis te maken met de kleine meid en dan de rest 

Voor het uitlaten hebben we een buurvrouw gevraagd. Ja, dan weet zij het als eerste, maar dat is dan even niet anders. Uiteindelijk stond er een inleiding gepland ivm 3 dagen gebroken vliezen, dus toen wist de naaste familie ook dat het er aan zat te komen;)
Toen besloot de kleine toch iets eerder te komen en als je buren 's nachts wat tumult horen en er 's ochtends geen auto meer staat, dan weten ze toch wel genoeg ;)
Het is in ieder geval wel fijn voor je hond dat er even echt aandacht voor hem is, dus ik zou vooral de focus leggen op een vertrouwde omgeving voor je hond. En als dat betekent dat een buurman/vrouw weet dat je gaat bevallen, so be it.
Veel succes!

Hoi,
Hoe doen jullie het als jullie allebei werken? Mijn partner en ik hebben wel eens een dag in de week dat wel allebei overdag werken (ik ben verpleegkundige dus heb wisselende diensten). Wij hebben een hele makkelijke hond die na smorgens goed wandelen makkelijk 8 uurtjes alleen kan zijn.
Toen ik ging bevallen waren we minder lang weg dan bij een werkdag, dus wij hoefden niemand in te lichten.
Wel hadden we afgesproken met elkaar dat als de bevalling langer zou duren mijn partner toch zijn moeder zou bellen om even de hond uit te laten. Zij wonen op 5 min afstand en hebben een sleutel! 

Terug
Bovenaan