bevallen? zie je er tegenop of niet

Goedemorgen.....

Hier ff een vraagje... Nu ik zwanger ben krijg ik veel verhalen te horen over de bevalling. het gaat van hele mooie tot hele gruwelijke, van hele lange naar hele korte.

Wie ziet er tegenop???

Persoonlijk vind ik het allemaal wel meevallen. Ik kijk er niet tegenop. Ieder mens is anders en iedereen ervaart het anders. Wel denk ik (weet ik bijna zeker) dat een bevalling pijn doet. de hoeveelheid zal wel afhangen van hoe de bevalling verloopt...

Tja, je hoort idd de meeste verhalen of het hele slachtpartijen zijn geweest.

Zelf zie ik er niet tegen op, zag dat bij mn zoontje ook niet.
Bij mij ging het bij mn zoontje heel snel, ben ik 4 uur bevallen, en jah het deed pijn maar dat hoort erbij.
Het enige wat ik nu wel heb, omdat het bij mn zoontje snel ging en de vk gewaarschuwd heeft dat het nog sneller kan gaan... is dat manlief wel snel uit zn werk hier kan zijn en niet ergens vast staat o.i.d.
Zo en zo komt de buurvrouw als manlief er nog niet is, tot hij er wel is en dan gaat ze weer naar huis, en zij is zo lief echt een moedertje, dus ik heb zo en zo wel iemand bij me.
Verder blijft de gedachte aan hechten, dit hoefde niet bij mn zoontje, nog steeds een verschrikking, dus hoop dat dit weer niet hoeft.

Liefs Marina

Ik kijk er niet tegenop. Het moet toch! Kind kan niet blijven zitten. En ja, uit ervaring weet ik dat het pijn doet. Maar ja, ik kan me daar niet druk om maken.

Gr Ingrid

Tegen de bevalling kijk ik ook niet echt op.....dat wist ik van te voren wat er ingaat moet er ook weer uit ;-)

Ik laat me ook niet gek maken door andere horrorverhalen, ik kan er toch niet meer veranderen...dan wachten tot ze zelf aangeeft dat ze eruit wil.
Ik ben nu 29weken en kan nu al niet wachten tot ze komt!

liefs

Hey,

Nee hoor ik zie helemaal niet op tegen de bevalling.
Dat zag ik ook niet toen ik zwanger was van onze oudste.
Ik kijk juist heel erg uit naar de bevalling.
Waar ik in die zin wel tegenop zie en dat vind/vond ik nog erger dan de hele bevalling was de knip en het hechten bij de eerste bevalling gatver dat vond ik echt veel erger hoor haha.
Ik hoop alleen niet dat ik weer 12 dagen overtijd loop..........maar verder laat die bevalling maar komen rond de uitgerekende datum.

gr louise

Ik zie er ook niet tegenop ik hoop alleen op een natuurlijke bevalling. Omdat ik zwanger ben van een tweeling is de kans groter op een keizersnede maar ik weet uit ervaring hoe een gewone bevalling is en dat doet pijn maar toch heeft dat mijn voorkeur ook ivm het herstel.
Groetjes Esther

Hey,
Ik vind het zo vervelend dat mensen van die horrorverhalen gaan vertellen als iemand nog voor de eerste keer zwanger is! Waarom???

Ik heb tot nu toe geen hele gemakkelijke bevallingen gehad en duurde telkens 19uur, maar op zich vond ik het goed te doen, ik kijk er niet speciaal naar uit, maar relatief gezien, je krijgt op het einde zo'n geweldig kado en dan maakt het allemaal niks meer uit!
Heb van de week een afspraak met de gyn gehad en daar hebben we het ook ff over de bevalling gehad, ik vertrouw erop dat het gewoon weer goed komt,,haha

@louise, wat raar dat jij je de knip en hechtingen kan herinderen en dat voelde, ik heb daar niks van gevoeld, ze hebben het zelf dichtgemaakt zonder verdoving, ik wist dat ze het deden, maar dat was dan ook alles, niks van gevoeld!

Liefs MJ

@MJ ik vind het juist raar dat je het hechten niet voelde! Het uitscheuren kan ik me trouwens ook niet herinneren.

Ik zie niet op tegen de bevalling. Al waren het geen geweldige ervaringen laat maar komen hoor. Het is wel mooi om mee te maken en als je er eenmaal inzit...ik maakte me toen niet meer druk in ieder geval (heb ook nooit gedacht hoe lang nog ofzo)
En de eeste keer duurde het 19 uur en toen had ik 2 cm ontsluiting en kreeg ik een keizersnede. En met Elias heb ik van donderdagochtend tot zondagmiddag in de weeën gezeten. HEt niet slapen was heftig en het was vermoeiend...maar ik zou liever 2 keer bevallen dan 1 keer bevallen en 9 maanden zwanger zijn!

Terug
Bovenaan