bevallen zonder 'inkijk'

Geloof mij Op dat moment heb je niet eens dr kans om je te schamen zeker als je het zonder pijnstiling wilt dien, ik ben zes weken terug bevallen en mijn schoonmoeder was er ook bij op dat moment zie je en denk je gewoon aan niemand want jd lichaam neemt het van je over een onbeschrijfelijk gevoel dus lig er absoluut niet wakker van, meestal us het toch altijd anders dan gepland want op een natuurlijk geval kan je je toch niet voorbereiden spreekt voor zich he natuur :))) enneuh verder succes nog met de bevalling

Hee bedankt voor de reacties.

Me verloskundige zegt inderdaad precies hetzelfde,
Dat op dat moment ik er niet aan denk
Maar goed als ik mezelf een beetje ken dan juist op dat moment maak ik het alleen maar erger dan houd ik me alleen maar meer vast aan de controlle en nee is dan ook gewoon nee. Dus ik zie het wel en naakt liggen nou voor nog geen miljoen haha. Niemand zal er ook bij zijn iedereen wacht maar in de wachtruimte ook me eigen moeder denk ik. Ik ben bij de bevalling geweest van me broertje (ik was toen 11) en heb mijn moeder toen gesteund en ik wou dat ik het zo kan doen. Maar brrr vreselijk. Een keizersnede hoef ik ook niet want heb liever geen liteken uiteraard.
De meeste vrouwen zijn bang voor de pijn dat ben ik gelukkig niet.

Nou als ze er is dan laat ik weten hoe het is gegaan.

Ik had dat ook, helaas beviel ik met 32w5d met zo'n 15(!!!!!!) mensen in de kamer bij me, dit was totaal niet wat ik had gewild. Ik wilde thuis bevallen, enkel mijn vriend en de vroedvrouw erbij... Maar inderdaad toen het eenmaal zover was was het maar zo. Ik voelde dat mijn zoontje geboren moest worden en gezien de zwangerschapsduur was het nodig dat hij meteen goed onderzocht werd. Ik vind het nog steeds raar dat ik daar voor zo'n 13 vreemde mensen met mn benen wijd heb gelegen (de andere 2 waren mijn vriend en moeder)... Tsja... meer kan ik niet toevoegen ;-)

Veel succes als het zover is!

het is zeker een raar idee dat je in je blootje ligt , maar vraagje ga je in een ziekenhuis bevallen of thuis? want thuis voel je gemakkelijker dan in een ziekenhuis tten minste heb ik dan ( helaas 2 bevallingen in ziekenhuis gehad) en kan je zeggen is alleen onder kleding uit had zelf gewoon een oud tshirt van me man aan ( was voor mij een nacht japon hahah) en zodra je mag persen zie je echt niet wat daar onder gebeurt je bent zo bezig met persen en uit rusten dat je daar echt niet ziet tenminste ik niet,

ze lieten bij mijn 2 de bevalling zelfs de placenta zien, staat op een foto en zeiden ook kijk dit was zijn huisje.

maar kan goed inleven hoor meis.

hopenlijk kom je eruit en denk dat je toch over heen moet zetten

liefs en s6 ermee

Ik had tijdens mijn laatste bevalling niet eens gemerkt dat ze mijn onderbroek al hadden uitgetrokken.... Maar artsen en verloskundigen hebben echt wel meer vrouwen in een blootje gezien en zijn daar inmiddels wel immuun voor geworden... Ze zullen toch ook moeten toucheren en kijken hoeveel centimeter ontsluiting je al hebt. Is de eerste keer idd vervelend, maar ja, het moet gebeuren, anders kunnen ze ook niet checken of het snel of langzaam gaat.

Sorry dat ik het zeg. Maar je overdrijft nogal. Waarom ben je uberhaupt zwanger?

Je ligt helemaal niet naakt hoor, kunt gewoon een shirt aanhouden. Tja en dat ze je daar beneden zien lijkt mij niet meer dan normaal, hoe wil je anders een baby halen als verloskundige.( ze hebben dit al tig keer gezien, jouw lijf is niks anders) O ja en na de bevalling mag je gaan douchen zul je toch ook naakt moeten doen, en dan zijn er vaak ook mensen die je helpen! Maar goed jij blijft liever vies en onder het bloed zitten!
Je hoeft geen keizersnede zeg je, want je wilt geen litteken. Nou misschien heb je wel helemaal geen keuze en moet je op het moment wel een keizersnede. Of je krijgt een knip of je scheurt uit en geloof mij dan wordt het daar beneden ook nooit meer hetzelfde en heb je een litteken!!!

Inderdaad je ligt helemaal niet in je blootje. Ik ben bevallen in één hemdje en tot de volledige ontsluiting heb ik onder één laken gelegen.
En denk je nou echt dat de mensen daar geïnteresseerd zijn in jouw blote kont? Ze zien die dagelijks! Ze zijn er om jou en je baby te helpen. Zonder hulp was ik dood gegaan na de bevalling....

Ik ben ingeleid met 42 wk en gelooft me, je wilt niets liever dan je kindje gezond en wel vasthouden en als je aan het persen bent kan het je niets schelen wie er allemaal in je kamer staan, je zit in één soort luchtbel en je bent daar echt niet meebezig.
Bij mij stond na de bevalling ook mijn kamer vol, maar ik ben er blij om, anders had ik het niet kunnen navertellen....

Ik herken het wel. Ik zag niet zozeer op tegen de bevalling als wel de kraamperiode daarna In het scchrift lees je dat je temperatuur opgemeten moet worden, gekeken word naar aambeiden, hechtigen en tepels.
Leek me allemaal niets, zo'n kraamverzorgster toch een vreemde die allerlei intieme dingen doet en bekijkt.

Maar op het moment zelf stapte ik daar met gemak overheen -was het eigenlijk niet zo'n punt. Want je wil graag dat iemand die er verstand van heeft bekijkt of je hechtingen wel goed zijn en goed genezen.
Het wordt gedaan voor je eigen gezondheid en herstel.
Voel je je er niet prettig bij kan je vragen om andere kraamverzorgster.
Tijdens bevalling ook geen seconde nagedacht. Je bent zo in je eigen wereld dat het je niet uitmaakt wie er op dat moment de kamer binnenkomt (ik was wel thuis dat scheelt misschien ook )
De verloskundige was er om 0410 en mijn zoon was er om 0506 tussendoor nog kraamverzorgster opgeroepen. Ik heb tussen persweeen door nauwelijks gemerkt dat ze binnenkwa. Wel dat ze mijn been vasthield - wat wel prettig was tijdens het persen.

Veel sterkte en maak je vooraf niet teveel zorgen je weet toch niet wat je kan verwachten. Misschien zijn je zorgen op het moment zelf ook wel verdwenen misschien niet.
Weet wel dat jij de kraamvrouw bent en dat je alles mag vragen en zeggen op zo'n moment. Je hoeft niet redelijk et reageren of rekening te houden met anderen. De eerste week kom je nog met vanalles weg en de hulpverleners zullen hun best doen om zo goed mogelijk voor je te zorgen.

Terug
Bovenaan