bevallen

Ik zou me idd niet gek laten maken..........maar eerlijk gezegt heb ik nooit het risico willen nemen. Ik ben altijd bang geweest dat er iets mis kan gaan tijdens de bevalling en dat ik of de kleine hulp nodig heeft. Ik dat geval lijkt het me beter dat je in een ziekenhuis bent.

Dus toen bij de eerste de vraag kwam waar ik wilde bevallen was het antwoord : ziekenhuis.
Ik had een prima bevalling en de verloskundige was erg goed. maar nu met de 2de ga ik weer naar het ziekenhuis !!! Stom genoeg denk ik dat ik thuis niet kan ontspannen. En je hoeft niet alles in huis te halen en de rommel heb je ook niet.
Gewoon met weeen naar het ziekenhuis. Daar is alles bij de hand. En als de kleine er is, dan lekker naar huis en het ziekenhuis ruimt alles wel op !!!
 
het lijk me ook beter in het ziekenhuis

maarja ls je gezond bent
zitten er kosten aan de zieknhuis bevalling
die niet worden vergoed
omdat je daar niet bent omdat het nodig is..

wie weet wat de kosten zijn voor een bevalling als je niet onder medische indicatie is
 
Hallo,

Moeilijk,moeilijk ja.

Ik ben moeder van twee meiden en allebei de keren lekker thuis bevallen.
Nu ben ik zwanger van de derde en ook deze wordt hoop ik thuis geboren.

Je moet zowiezo doen waar je je het prettigst bij voelt.Want ontspannen is erg belangrijk.

Verloskundigen zijn ook in het bezit van zuurstof en reanimatie-apperatuur mocht er iets voorvallen.
En in het ziekehuis is de anesthesist? og gyneacoloog ook niet overal 24 uur per dag aanwezig.En ook in het ziekenhuis worden er fouten gemaakt of dingen niet gezien.
En niemand heeft over alles de controle.

Een ding is zeker.Mocht de uitdrijving niet vorderen,dan moet je idd in de ambulance om naar het ziekenhuis te gaan.Daar zit niemand op te wachten,denk ik.

Een goede verloskundige zou ook nooit risico's met haar patienten nemen.Overleg het met haar.

En qua rommel.Die is er niet.Alles wordt opgeruimd door de verloskundige en kraamverzorgster.Terwijl jij met je kersverse spruit bezig bent en doucht,verschonen zij je bed en kruip je thuis gezellig onder schone lakens.Geen spoor van de bevalling meer te vinden.

Ik geloof dat in het ziekehuis bevallen zonder medische indicatie niet vergoed word en ongeveer tussen de 350 en 450 euro kost.

Succes met je keuze en de bevalling!

Groetjes

 
Hallo,

de kosten vallen (volgens mij) wel mee. Maar ik had mijn eigen bijdrage toch al gehad en zover ik me herinner vielen de kosten wel mee.

Ik weet wel dat ik blij was met mijn verloskundige..die is de hele tijd bij me gebleven. Vriendinnen van mij waren onder behalndeling van gynaecoloog en hadden minder goede ervaring. Ze laten je een beetje liggen en komen af en toe eens kijken hoe het gaan. Mijn buurvrouwtje was stiekem al gaan persen en toen ze eindelik kwamen kijken was het al mis. ingescheurd en met spoed bevallen ook al was haar lichaam er niet helemaal klaar voor. Maar goed, bij iedereen is het anders.

maar ik wil niet thuis bevallen.......zou me niet prettig voelen...stom hé.
We hebben een hond en die blaft als wij boven zijn....en de gedachte dat mijn moeder (die aan de overkant woont en op onze zoon zal letten tijdens de bevalling) beneden zit en naar boven wil komen...en ik denk dat ik me ga irrieteren aan die vouw ik het behang en het kruimeltje op het bed. Nee ik denk niet dat ik kan ontspannen. En dat terwijl de meeste juist thuis willen blijven om te ontspannen...ik ben een rare, hi hi hi.


maar het is idd wat selineke zeg.....doe wat jezelf het prettigs lijkt. En mocht je thuis zijn kan je je altijd bedenken en alsnog naar het zekenhuis gaan.

Veel succes bij je besluit
 
ikzelf heb de ervaring dat je beter in het ziekenhuis kunt bevallen. bij mij zat de placenta vastgegroeid dus kwam niet zelf los en bloede daar hevig door en moest znel geopereerd worden, een vrouw naast mij had 3 zakken bloed nodig die hetzelfde was ondergaan! mijn zus is ook bevallen in het ziekenhuis en de hartslag van haar dochtertje ging ineens achteruit en stopte bijna, het isdat ze in het ziekenhuis was en de benodigde apparaatuur hadden anders had haar dochtertje het niet overleeft! dus ik beval voor de zekerheid liever in het ziekenhuis.ze hebben me daar heel gpoed verzorgt. maar zo is het ieder voor zich natuurlijk. het is net waar jij je het prettigst bij voelt. en je kunt natuurlijk altijd nog naar het ziekenhuis mocht er iets zijn.

succes!

 
Terug
Bovenaan