bevalling 1e kindje

hallo
ik zou wel eens willen weten hoe jullie jullie eerste bevalling ervaren hebben ?
is het mee of tegen gevallen?
waren jullie bang van te voren of juist niet?
ik ben heel bang, en moet ongeveer nog 4 weken , ik weet niet wat me te wachten staat, en ben heeel benieuwd.
alvast bedankt voor de reacties, groetjes peggy

Tja, het gaat bij iedereen anders natuurlijk. Maar mij is het reuze meegevallen. Onze eerste dochter is geboren in 8 uren en onze tweede dochter in 3 1/2 uur. Ik vond het niet zo pijnlijk als ik me voorgesteld had. Was wel altijd een beetje nerveus voor de bevalling, maar toen het moment daar was had ik daar totaal geen last meer van. Mijn man wel, hahahaha...... Nee, ik zou het zo weer doen. Om de bevalling laat ik het niet om weer zwanger te worden.....En het is toch heerlijk om na al die tijd eindelijk je kindje in je armen te houden. Daar doe je het voor. Klinkt cliche maar het is wel zo. Veel succes.

Hoi,zo achteraf was het met eigenlijk wel meegevallen. Het was erg zwaar maar daar had ik me wel op voorbereid. De tijd tijdens de weeen ging wel langzaam maar bij de volledige ontsluiting ga je weer een hele andere fase in. Dat vond ik wel prettig want dan was het weer een ander gevoel. De pijn etc. is voor mij absoluut geen reden om het niet nog een keer te doen! Mijn zoontje is nu 9 maanden en ik zou het zo weer doen. Ik moet wel bekennen dat ik de tijd na de bevalling nog het zwaarst vond. Daar had niemand mij op voorbereid (en ik mezelf ook niet). Ik heb er een totaal ruptuur aan overgehouden en moest na de bevalling alsnog naar het ziekenhuis voor een operatie en een ruggenprik. Dat en die pijn wat nog maanden heeft geduurd vond ik eigenlijk erger. Maar ja, ondanks dit zou ik het weer doen hoor.
Heel veel succes over een paar weken.

groetjes

Ook ik vond het 100% meevallen. Zag er vantevoren als een berg tegenop, maar ik vond een migraine-aanval erger. Nu kreeg je tenminste iets terug voor de pijn en er zaten steeds een soort van tussenposen tussen (hoe kort ook).

nou ik vond het zeker niet meevallen! ik zag er niet echt tegenop, maar ik had zoveel pijn dat ik echt dat; dit nooit meer! maar bij iedereen is het weer anders, je moet het tenslotte toch zelf ervaren. Iedereen ervaart de pijn anders, al ben ik toch echt geen piepert. maar ik was echt blij dat kim geboren was en de pijn over was hoor!

succes
sandra

mijn eerste bevalling ging als een tietelier,om 10.00 kwam de vk( had alleen krampen niet erg ofzo) en bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben toen ze mijn vliezen brak werdt het wat hevtiger en kon alleen op handen en knieen zitten( had geen tussenpozes meer) maar was goed op te vangen om 12.00 kwam de vk terug en bleek ik al 8 cm te hebben en uiteindelijk is ze om 13.02 geboren, ik moet zeggen dat ik doodsbang was( hele lage pijngrens) maar heb me eigelijk druk om niets gemaakt. mijn tweede bevalling ging helemaal snel om 00.00 belde ik vk ook wat krampen en om 00.53 is ze geboren heel snel maar wel erger als de eerste omdat alles tegelijk op je af komt,, van de naweeen had ik meer last..

Als ik al die verhalen hierboven lees, hoop ik echt dat mijn eventuele tweede bevalling ook zo makkelijk wordt. Zucht, bij mij ging het allemaal veel moeizamer. Over de totale bevalling heb ik 4 dagen gedaan. Dat klinkt superlang maar toch was het echt wel draagbaar. Op zondagmiddag braken de vliezen, toen daalde Jurre volledig in. Woensdag moest ik naar het ziekenhuis vanwege langdurig gebroken vliezen zonder weeen. Donderdagmiddag is Jurre geboren. De woensdag was vooral vermoeiend omdat de weeen niet echt wilden doorzetten. Donderdagmorgen begonnen de weeen in volle glorie. Die uurtjes waren pas pijnlijk en ook die pijn gaat voorbij! Je lichaam kan ontzettend veel hebben.
Ik kon me natuurlijk geen voorstelling maken van weeen en dacht dat als ik er vanuit ging dat weeen heeel pijnlijk waren dat het dan mee zou vallen. Mijn verloskundige zei toen; bedenk dat het voelt alsof je doodgaat... En ja, op de top van je wee (2 seconden) voelt het inderdaad alsof je doodgaat, maar het gaat allemaal wel weg. Elke wee gaat weg en komt nooit meer terug! (veel aan die gedachte gehad!)

Maak je niet druk, als de bevalling begint kom in een malle molen en je komt er pas weer uit als de baby er is. Alles gaat echt langs je heen!!

Terug
Bovenaan