Bevalling 2de kindje

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben bijna 38 weken zwanger van mijn 2de kindje.</p><p>Nu vroeg ik me af , of jullie 2de bevalling sneller ging als de eerste, en of de baby eerder of juist later kwam dan de eerste</p><p>Mijn dochtertje is met 40+4 weken geboren,  en  de bevalling duurde 30 uur. Ben benieuwd naar jullie ervaringen ben namelijk ineens best zenuwachtig voor de aanstaande bevalling </p><p>Xx ???</p>

Beide bevallingen liepen bij mij erg vlot. Binnen een paar uur waren ze er. Mijn eerste kwam 5 dagen voor de uitgerekende datum. De tweede mbv strippen op de uitgerekende datum.succes met de laatste loodjes! ?

Spannend weer he. Ik ben nu 33 weken zwanger van de derde en denk er wel een beetje over na nu. Mijn zwangerschappen zijn dan ook al even geleden. De kinderen zijn nu bijna 12 en 14 jaar.

Ik ben niet zo van de uren tellen. Dit komt ook omdat iedereen het eerste teluur anders opvat.

De eerste was best pittig. 41+3, klinisch ivm langdurig gebroken vliezen, na 2 uur persen met vacuumverlossing geboren. Donderde wel van mijn roze wolk af.

De tweede bevalling met 41+1 was thuis, ontspannen en een stuk vlotter. 45 minuten persen. Dat vond de verloskundige eigenlijk nog lang voor een tweede bevalling. Daarna (en tijdens de bevalling) lekker douchen en genieten maar.

Eerste kindje met 40+5 en de gehele bevalling duurde nog geen 12 uur. Na kleine 2 uur persen was ze er.

Tweede kindje bij 41+3, was een sterrenkijker en duurde ongeveer 30 uur. Had toen heel lang voorweeen. Toen ik mocht persen was ze er in 20 minuten.

Bij mij is de oudste geboren met 41+3, bevalling duurde begin tot einde 5 uur met 12 minuten persen. De tweede kwam met 39+5, de bevalling duurde 6 uur van de eerste wee tot de geboorte en heb 4 minuten geperst ?. Ik was super bang om weer enorm overtijd te gaan en bij 39+3 inwendig onderzoek gehad en echt niks qua ontsluiting maar twee dagen later ging het dus als een trein!

Spannend, het zal vast niet lang meer duren!

Spannend he? Hier was bevalling 1 ook zon 24 uur, incl meer dan 2 uur persen, knip en pomp. Mag toch hopen dat nr 2 minder tijd nodig heeft en dat ook de pomp achterwege kan blijven haha! Ik hoor wel vaker dat zwangerschap nr 2 langer is tot de bevalling begint.. ben benieuwd. Succes iig deze maand ;)

Dankjewel voor de reacties zover ?
Ik had bij mijn dochter ook inderdaad langdurig gebroken vliezen, een weeën storm ruggenprik uiteindelijk,  en ze is na 2 uur persen ook met de pomp gehaald. En naderhand nog 48 uur in het ziekenhuis omdat ik 40 graden koortst kreeg. 
Haha vandaar dat ik me inderdaad afvroeg hoe het bij jullie bij de 2de ging. Nu het allemaal zo dichtbij komt vind ik het wel weer spannend, en ben ik best een beetje bang haha. Maar komt goed. Straks een wondertje erbij. ????

Mijn eerste zoontje is geboren met 40+5, in de ochtend gestript. Mijn wens was om in het ziekenhuis te bevallen. Dit is ook gebeurd. Ik wilde pijnstilling. De bevalling ging al redelijk vlot. 7cm ontsluiting in het zkh. Hierdoor geen ruggenprik maar een fentanyl pompje. Hierna helaas 4 uur blijven hangen op de 7, dus uiteindelijk toch nog een ruggenprik met weeenopwekkers. Eenmaal terug op de kamer kon de ruggenprik er weer uit. Opeens had ik 10 cm. Na 20 min persen is mijn zoontje geboren. 

Mijn dochtertje kwam met 39w. S nachts waren de vliezen gebroken. Verder nog geen weeen. Pas rond 12u regelmatige heftige weeen. Ook nu mijn wens om naar het ziekenhuis te gaan. Thuis 5cm ontsluiting. Eenmaal in het ziekenhuis 8cm. Wilde graag weer het pompje, dus even nog naar de wc voordat ik niet meer uit bed mocht. Eenmaal op bed al persdrang, 2x geperst en ze was er. Kraamhulp was te laat (we waren net 15min in het ziekenhuis). In de kamer lag er nog niets klaar, vanwege wisseling vd dienst. Geen warme doeken/lakens etc. Hierdoor wel heerlijk lang het eerste huid op huid contact gehad. 
Mijn man was dus de assistent tijdens de bevalling, waar hij van te voren zich voor had genomen om niet te kijken van onder, heeft hij nu alles gezien ??

Terug
Bovenaan