Mijn eerste zoontje is geboren met 40+5, in de ochtend gestript. Mijn wens was om in het ziekenhuis te bevallen. Dit is ook gebeurd. Ik wilde pijnstilling. De bevalling ging al redelijk vlot. 7cm ontsluiting in het zkh. Hierdoor geen ruggenprik maar een fentanyl pompje. Hierna helaas 4 uur blijven hangen op de 7, dus uiteindelijk toch nog een ruggenprik met weeenopwekkers. Eenmaal terug op de kamer kon de ruggenprik er weer uit. Opeens had ik 10 cm. Na 20 min persen is mijn zoontje geboren.
Mijn dochtertje kwam met 39w. S nachts waren de vliezen gebroken. Verder nog geen weeen. Pas rond 12u regelmatige heftige weeen. Ook nu mijn wens om naar het ziekenhuis te gaan. Thuis 5cm ontsluiting. Eenmaal in het ziekenhuis 8cm. Wilde graag weer het pompje, dus even nog naar de wc voordat ik niet meer uit bed mocht. Eenmaal op bed al persdrang, 2x geperst en ze was er. Kraamhulp was te laat (we waren net 15min in het ziekenhuis). In de kamer lag er nog niets klaar, vanwege wisseling vd dienst. Geen warme doeken/lakens etc. Hierdoor wel heerlijk lang het eerste huid op huid contact gehad.
Mijn man was dus de assistent tijdens de bevalling, waar hij van te voren zich voor had genomen om niet te kijken van onder, heeft hij nu alles gezien ??