Bevalling 2de kindje

Hier zeker sneller! Eerste kwam met 40+3. Begon om ongeveer 3 uur 's nachts met weeën. Om 10u 's ochtends waren we in het ziekenhuis, 11 uur hebben ze mijn vliezen gebroken omdat de ontsluiting niet opschoot. Toen redelijk snel in een weeënstorm terecht gekomen waarbij het in 2,5 uur van 2 naar 10 cm ging. 14u mocht ik persen en 14:16 is onze zoon geboren. Wel een goeie knip gehad.2e keer begonnen om 4u 's nachts de weeën met 40+4, half 7 hebben ze vliezen gebroken weer, weer in weeënstorm gekomen, 8:10 mocht ik persen en 8:15 is onze dochter geboren zonder knip of scheur!

Sneller; ja, 4uur ipv 6 (beide erg vlot dus)
Eerder; NEE :D. De eerste kwam met exact 37weken, de 2e had er totaal geen haast mee en ik werd met 42weken ingeleid. Ik vond de eerste weken de start met nummer 2 wel veel makkelijker. Je merkte dat hij al wat "rijper" was. Amper krampjes, krachtige drinker, lekker op gewicht, geen zorgen als hij een dagje wat minder dronk. Hij was een goede kilo zwaarder bij de geboorte dan de 1e. Maakt denk ik wel wat verschil. En dat ondanks onze oudste met 37weken een prima geboortegewicht van 3.2kilo al had!
Veel succes en laat het allemaal rustig over je heen komen, plannen kan je het toch niet :D

De eerste na 40+6 ongeveer 48 uur, met zelf koortsontwikkeling, antibiotica, ruggenprik, knip en vacuümpomp. Persen ongeveer 10 minuten. Ik kon wel heel kalm, geconcentreerd en gecontroleerd blijven.
De tweede na 40+5 ongeveer 6 uur met (vooraf verplichte) antibiotica, spontaan gebroken vliezen en weer 10 minuten persen. Ook hier kon ik erg in de zone kunnen blijven.
Beide bevallingen vond ik geweldig mooi en magisch. Maar de laatste toch wat prettiger.
Succes ermee.

De eerste melde zich met 41+6 na strippen. Na het breken van de vliezen binnen anderhalf uur van krap 3cm naar 9cm. Goed een uur geperst en uiteindelijk met een knip gekomen 
Tweede ook met het breken van de vliezen krap 3cm. 2 uur tot volledige ontsluiting, 5 minuten persen en toen was ie er. In bad, zonder scheuren. Deze was 40+1 na strippen

1e totaal 5u, spontaan gebroken vliezen en 3,5 uur later geboren...
2e eeuwige voorweeen, gestript.. Toen de echte weeen begonnen, vliezen laten breken en ook 5u later geboren... 

Eerste is met 40+5 geboren, spontane bevalling. Heeft vanaf de eerste weeën tot aan geboorte bijna 24 uur geduurd met 80 minuten persen. Tweede is met 41 weken 's avonds geboren nadat ik 's ochtends gestript was. Tweede ging een stuk sneller en vond de weeën goed te doen. Vanaf het moment van heftige weeën tot aan geboorte waren het 3 uurtjes met 10 minuutjes persen.

Mijn eerste bevalling duurde 4.5 uur van eerste wee tot de geboorte waarbij ik 20 minuten heb moeten persen. Onze dochter was geboren met 39+7. Mijn tweede bevalling duurde 3 uur en was hij er met 4x persen. Onze zoon is geboren met 40+3.

Terug
Bovenaan