bevalling bij een tweede

Hoi Karin,

Heel herkenbaar, ik had ook zo'n snelle bevalling. 's Ochtends had ik  wat onregelmatig weeëngerommel (ik dacht dat ik gewoon een gek rugpijntje had) dus ik ging in een warm bad. Toen braken mijn vliezen en kwamen de echte weeën en nog geen  anderhalf uur later was Esther geboren. Had waarschijnlijk nog wel sneller gekunt, want ik heb het persen nog heel lang uitgesteld (de verloskundige begon nog een een heel verhaal over dat het nog wel een tijdje zou duren en dat ze vanmiddag terug zou komen, blablabla. Tot ze toch maar ging  toucheren en bleek dat ik volledige ontsluiting had. En toen moest alles nog gepakt en geregeld worden...).  Ik ben tot de dag van mijn bevalling nog gewoon overal naartoe gegaan, ook verder van huis in mijn eentje met het openbaar vervoer. Zou ik bij een tweede niet meer zo snel doen, want dan ben ik volgens mij nooit meer op tijd thuis voor de bevalling...

Wat betreft je vraag: Niet alle verloskundigen doen aan zo'n eindgesprek volgens mij. De mijne wel, maar ik heb van wel meer dames op het forum gehoord dat zij dat niet hadden. Ik vond het wel gezellig, even napraten en een cadeautje geven en zo.

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan