Bevalling inleiden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik vroeg mij af of er hier dames zijn die ervaring hebben met het inleiden van een bevalling? Ik lig momenteel in het ziekenhuis en wordt ingeleid omdat onze baby te hard groeit. Ik had vanochtend nog geen ontsluiting en er is nu een ballonkatheter geplaatst. Ik vroeg mij af of andere dit ook hebben gehad en hoe snel alles op gang kwam en hoe dit ervaren is.</p><p>Ik had stiekem gehoopt dat ik hier vandaag nog weer weg zou komen, maar dat gaat al niet gebeuren begreep ik. </p><p>Ik hoor graag ervaringen van jullie!</p>

Hoi.
Ik ben ook ingeleid en heb savonds een ballon gekregen en zou de volgende dag ingeleid worden. Dit kon echter nog niet omdat ik nog niet voldoende ontsluiting had om de weeën op te wekken. De ballon is toen opnieuw geplaatst en smiddags had ik voldoende ontsluiting en zijn mijn vliezen gebroken. Ruim 3 uur later ben ik bevallen. Waarschijnlijk omdat het zo snel ging en ik echt een weeënstorm kreeg heb ik het wel als heftig ervaren. 
Hoop voor je dat het meevalt!

Magnum vragen hoe lang je zwanger bent? En hoe snel je kindje groeit?? 
bij mij hebben ze het ook over inleiden vandaar dat ik nieuwsgierig ben! 

Hoi hoi,
Voor mij is het al weer even terug, maar ik ben bij mijn 1e ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes en het risico op een grote baby.
Ik hoefde geen ballon want ik bleek al ruim 4 cm ontsluiting te hebben bij aankomst.
Toch vliezen breken, en na een uurtje toch het infuus erin.
Ik zat binnen het uur in een weeënstorm en nog voor de lunch was onze zoon geboren.
Het was een zeer vlotte bevalling, maar ik vond het inleiden overbodig, zoonlief was anders ook die dag geboren.
De hele bevalling van begin tot eind heeft maar 3.5 uur geduurd ( veel te snel in mijn beleving)
Kijk naar wat voor jou goed voelt, het is jou lijf.
Succes met de bevalling!
Groetjes Siska

Ik ben ingeleid met 37+3 ivm zwangerschapsvergiftiging. Savonds ballonnetje geplaatst, volgende ochtend 4 cm, vliezen gebroken, infuus (10.00 uur) en om 13.30 is onze dochter geboren. Ik heb de bevalling op zich positief ervaren, heb geen vergelijkingsmateriaal omdat het de eerste was. Ben zelf wel heel benieuwd hoe het zou zijn gegaan wanneer ik niet ingeleid was.

@ Miesjeeee, ik ben nu 39+1 weken zwanger. Bij 34 weken was hij 3100 gram en bij 36+4 weken was hij 3700 gram. Gaat de groei bij jou ook te snel?

Maar dank jullie wel voor de reacties! Kan ik mij een beetje beter inbeelden wat mij nog te wachten staat! 

Ik ben 9 weken geleden ingeleid. Was toen precies 37 weken zwanger en werd ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging en een ernstige groeiachterstand.
Ik kreeg ook de avond ervoor een ballonkatheter ingebracht. De ochtend daarna werd om 8 uur gecontroleerd hoever ik was. Ik had toen 2 à 3 cm ontsluiting. Toen zijn mijn vliezen gebroken, hebben ze ctg op het hoofdje aangebracht en heb vrijwel direct infuus gekregen omdat ik en de arts niet verwachtten dat de bevalling anders op gang kwam.
Om half 10 begonnen de weeën regelmatig te komen en om iets over half 1 's middags werd onze dochter geboren.
Al met al kijk ik wel positief terug. Was wel heftig omdat het allemaal best snel ging en ik niet veel tijd had tussen de weeën om bij te komen. 
Heel veel succes! En heel cliché het is het allemaal waard ;)

Ik ben bij 38 weken ingeleid ivm hoge bloeddruk.
Bij mij viel de ballon katheter er na 5 uur uit. Ik had bij het plaatsen al 1,5 cm ontsluiting, dus het ging allemaal best snel. Moest wel weeen opwekkers, omdat het niet vanzelf begon. Paar uur later bevallen van een dochter die nu alweer bijna 1 wordt.

Terug
Bovenaan