Bevalling opwekken

Hoi dames !

Ik en mijn vriend hebben een lange weg van proberen zwanger raken afgelegt door mijn PCOS en dan is het ons eindelijk gelukt door clomid ! :), ik ben nu 38+3 zwanger van ons mirakel dochtertje , het is geen gemakkelijke zwangerschap voor mij en we zijn echt klaar ons wondertje te ontmoeten. We hebben al vanalles geprobeert , wandelen,trappen, squats,schweppes drinken... Zijn er dames die al ervaring en succes hebben gehad met opwekken van de bevalling?
Uitgerekend 14 januari

Sorry maar t is echt afwachten hoor. Er valt echt weinig aan te doen (niks.. ) en de meeste baby's blijven heerlijk tot 40 weken minimaal zitten dus ga er alsjeblieft niet van uit dat de baby veel eerder komt dan de uitgerekende datum! Die laatste 2 weekjes kun je écht nog wel even volhouden, even doorknallen. Je hebt lekker verlof, hoeft niks meer te doen. Alleen genieten van het getrappel in je buik (en dat ga je echt missen binnenkort!) en lekker voorslapen en relaxen nu het nog kan. Klinkt allemaal heel cliché maar het is echt zo haha!
Met 38 weken is het echt nog wat vroeg om al van alles te proberen om de bevalling op te wekken, met 40/41 weken is het al anders maar tot die tijd is het echt geduld hebben. En echt, een baby geboren rond de 40 weken is al veel sterker dan een baby met 38 weken, dus dat is ook écht heel veel waard. Veel minder zorgen na de bevalling, geloof me. Laat je baby nog lekker even zitten, beentjes omhoog en geniet! :)

Ik ben nu zwanger van m'n 3e kindje en na 2 kinderen geniet ik juist heeeel erg van de baby in mn buik. Ik vind zwanger zijn ook geen ramp en wil juist niet veel eerder dan de uitgerekende datum bevallen, ik vind die laatste weken juist zo bijzonder en waardevol!

Hier ook van alles geprobeerd, maar niets heeft gewerkt! Uiteindelijk ingeleid met 40+3, maar dat had een andere reden dan dat het niet meer vol te houden was.

Ik ben 38 weken en 1 dag vandaag gestript heeft wat opgeleverd geen idee ja veel kramp en hardenbuik zit 6 a7 min tussen maar moet echt door zetten.. ben benieuwd wat gaat doen bij mij.
Miss kan je vragen als je al ontsluiting heb en eventueel kan gestript worden hoeft niet te werken

Je kan vanalles proberen, maar als je lichaam er niet klaar voor is, zal er ook niks gebeuren.. Heel vervelend, maar je zal nog even moeten wachten ;)
Pas als je lichaam er klaar voor is kunnen bepaalde dingen zoals ananas, pittig eten enz. Het proces versnellen.

Hier ook op t einde, nu 39.3. Ik heb het met de verloskundige gehad over strippen (vanwege mega angst voor de bevalling) zelfs dat wordt tot 40 weken afgeraden omdat het vooral voor onrust zorgt en de baby vrijwel nooit echt eerder komt. Ik herken je onrust en wil het ook erg graag beïnvloeden maar probeer me er zoveel mogelijk bij neer te leggen dat dat niet kan. De natuur bepaald wanneer zowel jij als je kindje er klaar voor zijn. Helaas kunnen we dat zelf niet controleren.

Ik herken het hoor, dat je lichamelijk écht helemaal op bent. Dan duurt nog een week of 2/3 een ééuwigheid voor je gevoel. Ik had éxtreem last van bekkeninstabiliteit en kon op het laatste moment echt helemaal niets meer. Alleen maar liggen op de bank. Ze had zeker met 38/39 weken mogen komen.
Uiteindelijk ook nog eens met 41 weken bevallen.

Je kan er denk ik niet veel tegen doen.. Ik heb uit wanhoop ook een voetreflexmassage gedaan (ze zeggen dat het kan helpen, bij mij dus niet?) bij 39.5 week én ben vanaf 40 weken gestript.. maar níets heeft geholpen.
Achteraf denk ik: hoe ben ik het doorgekomen… máár ook denk ik; het is gelukkig maar ‘een paar’ weken én dat is te overzien (achteraf;-)).
Soms is het maar goed dat we niet overal invloed op hebben.. ‘t komt goed!!

Bedankt dames,
Ja idd het is afwachten.. ik probeer te genieten van de laatste weken zoveel ik kan , ik heb wel het gevoel dat vele vrouwen een veel aangenamere zwangerschap hebben dan ik. Daar voel ik me wel wat schuldig over. Nu elke dag doe ik een wandeling en hopen we toch dat ze een vroege entree maakt ?

Terug
Bovenaan