Ik ben afgelopen September bevallen. Ik was pro ruggeprik (indien dit nodig zou zijn). Ik raakte volledig in paniek tijdens het begin van de bevalling toen ik weenstormen kreeg. Ik was onder behandeling van de gyn en ben in het ziekenhuis met een vk van hun bevallen. Deze mevrouw twijfelde geen moment en kwam gelijk met het spuitje wat mij kalmeerde, minder pijn had ik er niet van maar toch hielp het. Na een tijd hield ik het echt niet meer en heb om de ruggeprik gevraagd, het voorstel was om eerst de douche te proberen en als dat niet werkte zou ze de dokter bellen. Toen ik na 45 minuten onder die douche uit kwam had ik ineens 9cm ontsluiting en toen heeft het nog twee uur geduurd en toen was Max er. Ondanks dat ik voor de ruggeprik ben voel ik me ongelofelijk trots dat ik het toch zelf gedaan heb. Het deed enorm pijn maar het is zo'n unieke gebeurtenis dat ik het bijna zonde vind als dat iemand ontnomen word. Aan de andere kant, mijn bevalling duurde in totaal maar 9 uur (was trouwens ook ingeleid) waarvan 1 uur en 15 min persen. Dat is allemaal vrij standaard volgens mij, dus er was bij mij niks vreemds aan de hand. Iedere bevalling is anders en in sommige gevallen zal een ruggeprik de beste oplossing zijn. Ik ben in ieder geval blij dat ze hem mij niet gegeven hebben (nooit gedacht dat ik dat nog een zou zeggen maar het is echt waar)
groetjes, Jane mv Max 30.09.2004