Bevalling

Joosje, dit is verschrikkelijk. Ik hoop dat je een klacht hebt ingediend bij de klachtencommissie van dit ziekenhuis. Want dit valt gewoon onder mishandeling.

Hoi,

Ik ben het er mee eens dat ieder het voor zichzelf zou moeten kunnen uitmaken. En als het te duur is zoals de vroedvrouw zegt dan wil ik het best zelf betalen. Ik heb net zo'n ervaring als Joosje hierboven en durf niet eens nog eens zwanger te worden omdat ik als de dood ben dat ik weer zo'n vreselijk pijnlijke bevalling krijg. Gewoon op door blijven hameren dat je pijnstilling wilt als je erop staat!! Het is jouw lijf en jouw bevalling dus als je een ruggenprik wilt dan wil je dat en daar hebben anderen niets over te zeggen vind ik.

Sterkte en succes met de bevalling!

Nanda

De verzekeraars willen niet een vaste vergoeding afspreken met anesthesisten voor verloskamerwerk. Dus willen die dat er niet standaard voor niets bij doen. Eerlijk gezegd denk ik dat ze gelijk hebben. Het enige dat je als consument kunt doen, nu je zelf een verzekeraar kunt kiezen, is kiezen voor een verzekeraar die het in zijn pakket heeft. De vraag creeert het aanbod.
Ik vind het heel erg voor je Nanda, dat je niet meer zwanger durft te worden. Dat is dus al een indicatie voor een ruggeprik. Ga eens met je verloskundige praten (als je dat nog wilt) voor je zwanger bent en vraag eens wat je mogelijkheden zijn. En laat je anders door je huisarts naar en gynaecoloog verwijzen en kaart dit aan. Het is een omslachtige omweg, maar het kan wel.

Ja Anoniem, ik heb sterk overwogen om een klacht in te dienen, er zijn namenlijk hele nare fouten gemaakt door de gyn. Ik zal jullie de meest nare details besparen.Was gewoon een chaggerijnig takkewijf (sorry voor mijn taalgebruik). Zo deed ze me telkens veel pijn met toucheren. Toen ik er iets van zei, vertelde ze me laconiek dat ze nu eenmaal niet bekend stond om haar zachtzinnigheid!!! Nou ja... Ook qua inschatting over hoe het met mij en mijn dochtertje ging tijdens de bevalling was ze op zijn zachtst gezegd niet secuur. Mijn man en de vk hadden op een gegeven moment in de gaten dat ik geen persweeen had en dat mijn dochtertje het wel heel moeilijk kreeg. Toen ze dat zeiden, reageerde ze niet, maar liep zonder uitleg de kamer uit. Dat deed ze ook toen ik aan het persen was, gewoon opstaan en weglopen. Nou ja, ze zat eigenlijk toch alleen maar met haar armen over elkaar tussen mijn benen te kijken. Geen woord van aanmoediging, niks! Mijn verloskundige is er al die tijd bij gebleven, terwijl ik daar lag met een medische indicatie en zij dus niet verplicht was te blijven. Maar de vk zei later ook dat ze gebleven is omdat ze geen vertrouwen had in de gyn. Het enige wat ze wel goed heeft gedaan was het hechten:) Ik moest eigenlijk nog op nagesprek komen, maar heb dat afgebeld. Ik had er geen energie voor en wilde dat k*twijf nooit meer zien. Dus lekker bij mijn vk op nagesprek geweest.Ik kan jullie dus aanraden om vooral zelf goed op te letten en je man ook. En om ook gewoon je mond open te trekken als je ergens geen goed gevoel bij hebt, want dat heb ik achteraf gezien te weinig gedaan. Heb het allemaal te veel over me heen laten komen. Maargoed, mijn dochter is gezond en al bijna 2 nu!

Je kut tot 10 jaar na dato een klacht indienen. Een heleboel mensen laten het eerst bezinken en moeten het zelf verwerken. Kijk maar eens op de wbsite van het IKG. die helpen je met je klacht op te stellen en zijn gratis.

Ik ben afgelopen September bevallen. Ik was pro ruggeprik (indien dit nodig zou zijn). Ik raakte volledig in paniek tijdens het begin van de bevalling toen ik weenstormen kreeg. Ik was onder behandeling van de gyn en ben in het ziekenhuis met een vk van hun bevallen. Deze mevrouw twijfelde geen moment en kwam gelijk met het spuitje wat mij kalmeerde, minder pijn had ik er niet van maar toch hielp het. Na een tijd hield ik het echt niet meer en heb om de ruggeprik gevraagd, het voorstel was om eerst de douche te proberen en als dat niet werkte zou ze de dokter bellen. Toen ik na 45 minuten onder die douche uit kwam had ik ineens 9cm ontsluiting en toen heeft het nog twee uur geduurd en toen was Max er. Ondanks dat ik voor de ruggeprik ben voel ik me ongelofelijk trots dat ik het toch zelf gedaan heb. Het deed enorm pijn maar het is zo'n unieke gebeurtenis dat ik het bijna zonde vind als dat iemand ontnomen word. Aan de andere kant, mijn bevalling duurde in totaal maar 9 uur (was trouwens ook ingeleid) waarvan 1 uur en 15 min persen. Dat is allemaal vrij standaard volgens mij, dus er was bij mij niks vreemds aan de hand. Iedere bevalling is anders en in sommige gevallen zal een ruggeprik de beste oplossing zijn. Ik ben in ieder geval blij dat ze hem mij niet gegeven hebben (nooit gedacht dat ik dat nog een zou zeggen maar het is echt waar)

groetjes, Jane mv Max 30.09.2004

hoi ,

ik ben ook zwanger. Nu van de tweede. Ik ben verpleegkundige in ziekenhuis Rijnstate in Arnhem. Over pijnbestrijding is een aantal jaren strijd geweest. Nu zijn ze zover dat je van te voren kan laten vast leggen dat je een ruggenprik wil. Ik heb bij de eerste bevalling petidine gehad maar ik ging volledig trippen. Ik was zo stoned als wat en vond het verschrikkelijk. Laatst even gesproken met een aneastesist en die vertelde dat te vaak te laat wordt besloten om een ruggenprik uit te voeren. Zijn tip was om het vast te laten leggen en zodra je begint afspraken te maken wanneer je de ruggenprik wil. Als je namelijk te lang wacht en je hebt te veel ontsluiting dan kan je geen ruggenprik meer krijgen.
Succes met bevallen!!!!

Terug
Bovenaan