bevalling

hoi hoi

ik ben voor de derde x zwanger en vandaag heeft de thuiszorg gebeld nou moet ik het bed op hogen tot 70 cm klossen kunnen er niet onder dat gaat niet vanwege de ombouw van het bed maar een extra matras heb ik niet.
volgens haar kan de thuiszorg ons weigeren vanwege de arbo wet enz.
hoe hebben jullie dit gedaan of gaan dit doen bij mijn andere 2 kinderen maakte het niet uit

groetjes rebecca

Hoi,

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de kraamverzorgster die je hebt. Ze komen van te voren toch niet kijken omdat je bij een 2e of meer een telefonische intake krijgt. Bij onze 1e hebben wij het bed ook niet omhoog gehad. Toen ben ik in het ziekenhuis bevallen en toen we thuis kwamen hoefde het niet van de kraamverzorgster. De 2e keer hebben we het wel gedaan omdat ik toen thuis zou bevallen en ben bevallen. Dus het kan wel zijn dat je verloskundige het eist als je thuis bevalt. Het werkt voor haar natuurlijk wel prettiger als het bed hoog staat. Maar of ze je weigeren betwijfel ik. Zoals ik al zei, ze komen toch niet van te voren kijken ;-)
Kun je ook niet alleen de lattenbodem omhoog zetten. Dan blijft de ombouw gewoon staan, zet je de poten onder de lattenbodem ipv onder je ombouw.
Suc6! ;-)

Gr. Corina

ze kunnen t idd weigeren als je bed niet op klossen staat ivm de arbo eisen (ze moeten dan te veel bukken :S).
maar kan je bed dan ook niet op bierkratten staan?
heeft er niemand in je buurt/familie/ vrienden een 2e matras waar hij/zij niks mee doet, zodat je die er tijdelijk onder kan leggen? (onder je eigen matras)
misschien op marktplaats even kijken of er wat wordt aangeboden qua matras?
zoals corina zegt is waar, ze komen idd niet controleren van ter voren, maar ze kunnen je weigeren als je hun belt dat t feest begonnen is.
hun besluiten dan dat je naar t ziekenhuis moet.
lijkt me niet echt prettig, als je niet weet waar je aan toe bent tijdens je bevalling.
dus ik zou als ik jou was ergens een 2e matras vandaan toveren. (weet niet waar je woont maar ik heb er hier nog 1 voor je hhahaha woon in rotterdam :p)

ons bed kan wel op klossen. heb ik 1 dag gedaan, toen ik mn vriend daarna smeekte om ze er weer onderuit te halen hahaha. ben niet zo heel groot, en moest gewoon letterlijk uit mn bed rollen. niet fijn als je bekkeninstabiliteit hebt.
we hebben ze wel al die tijd in huis gehad, mocht het nodig zijn, maar dus nooit gebruikt op die ene nacht na.

succes ermee.

liefs, do

hoi hoi

ook ik heb mijn bed niet op klossen gehad
ik weet niet of je er ruimte voor hebt maar ik heb er een 1persoons bed naast gezet op klossen en dat gebruikt voor de nacontroles van de kraamhulp.

want ben in het ziekenhuis bevallen

groetjes moekje

heey hoi,
we hebben destijds het bed wel op klossen gehad en ook wij dachten dat ut niet wou met de ombouw..
we hebben gwoon meer klossen gehaald en toen wou t best hoor..groetjes

Eventueel verschonen ze het bed dan niet en moet je dat zelf doen (je partner bijv).
Verder was het bij de mensen die ik ken die het bed niet verhoogd hadden geen probleem. Maar zij waren wel in het ziekenhuis bevallen.

Had mijn bed ook niet op klossen bij de eerste, kon gewoon niet met ons bed, ben in het ziekenhuis bevallen en de kraamzorg heeft er niets van gezegd. Anders had mijn man het bed zelf wel verschoond maar dat was dus niet nodig.
Ook nu ben ik van plan om het bed niet op klossen te zetten, als het een probleem is leg ik wel een extra matras erop.

Hoi,
Wij hebben een bed bij de thuiszorg gehuurd omdat ons bed echt heel laag is. Prima bed, kon op allerlei manieren bewegen. Ik moet nog even denken of ik dat straks weer doe, denk het wel.

Groetjes,
Falcon

Terug
Bovenaan