Bevalling...

Nou genooeg mensen die vinden dat je je geen zorgen hoeft maken...dus dat hoef ik niet nog een keer te zeggen.

Ik heb 2 keer een rotbevalling gehad 1e liep na 16 uur uit op keizersnede (had toen 2cm!) en 2de duurde bijna 4 dagen, maar ik kijk uit naar deze keer. Het is ondanks dat het geen pretje is een enorm mooie ervaring die ik nooit had willen missen.

Een cursus is wel leuk omdat je zwangeren ontmoet..maar of het helpt voor de bevalling. Ik heb alles gewoon ondergaan en op me af laten komen..je kan er toch niks aan veranderen!

Dus ga vooral zo door...ik maak me er ook absoluut niet druk om!

Druk maken heeft inderdaad geen zin. Het zal eruit moeten.

Bij de eerste maakte ik me heel druk. Niet alleen doordat mensen het vroegen, maar ook doordat twee vriendinnen kort van te voren een zware bevalling hebben gehad en ja dat moet je dan natuurlijk ook aanhoren.

Bij mijn eerste was het natuurlijk niet leuk, maar zeker wel enorm meegevallen. Mijn vliezen braken om 10:00 toen gelijk enorme weeen storm, maar om 13:30 al een mooie dochter op de wereld en thuis, terwijl ik persé naar het ziekenhuis wilde...... Toen de verloskundige kwam had ik al 8 cm (na 1 uurtje) en dus was ziekenhuis geen optie meer....

Zo zie je maar het loopt toch vaak niet zoals je van te voren bedenkt.

Terug
Bovenaan