bevalling..

denken jullie wel eens aan de bevalling..

laatste tijd merk ik dat soms toch wel de zorgen naar boven komen wat betreft de bevalling..

van die dingen van...
hoe weet ik of ik echt weeen heb en geen oefen weeen..
hoe voelen weeen aan hoe kan ik ze uberhaupt herkennen..

kan ik zonder problemen en stress de trouwtjes uit handen geven (ben best een controle freak namelijk)

zo af en toe komen deze zorgen ook naar voren tijdens dromen waardoor ik erg onrust slaap..

zorgen is natuurlijk normaal wat betreft de bevalling maar ben net 28 weken is dit niet een beetje vroeg om daar over te piekeren?

Het is heel normaal hoor dat je nu aan het dromen bent over alles wat je zorgen baart of stress geeft of waar je tegen opziet.
Je zou om rutig te kunnen worden, het neemt geen nachtmerries weg, een stuk gemberwortel kunnen halen bij de supermarkt en van een stukje daarvan een kopje thee kunnen drinken, heb dit zelf nog nooit gedaan maar kreeg deze tip van een vriendin vorige weeg.

Wat de weeën betreft, bij mn zoontje had ik ook die vraag... zou ik wel weten wat het is, maar dan komt toch je instinct of hoe je dat ook mag noemen boven want je weet op zo'n moment ook echt dat het een wee is.
De eerste 2 weeën heb ik nog erg getwijfelt maar deze waren niet zo als de 3e en toen wist ik het echt gewoon zeker.

Zelf heb ik een boek van beatrijs smulders over veilig bevallen en heb deze goed doorgelezen, daarna heb ik me geen zorgen meer gemaakt omdat ik in theorie precies wist hoe het zou gaan.
Dus zou zeggen, informeer goed en lees goed in tijdschriften e.d. als je precies weet hoe het loopt neemt het misschien je zorgen weg?

Liefs Marina

@ marina bedankt voor de tips..
ik zou me eens verder inlezen en met me verloskundige over hebben en hoop hier mee wat meer rust te hebben

ik praat veel met me moeder over de zwangerschap enzo maar de bevalling is nog niet echt te spraken gekomen dan is ze op dit moment ook een midweekje weg anders had ik allang aan de tel gehangen..

ik bespreek veel met me man maar bij sommige dingen heb je echt een vrouw nodig met ervaring :)

@ anna-lovely
natuurlijk zou het er uit moeten maar het is gewoon de zorgen voor het onbekende

hoi maak je gene zorgen je herkent de ween op een gegeven moment echt wel. en wat de controle betreft., je hebt niet altijd alles in de hadn dus probeer het los te laten hoe moeilijk het ook is. probeer vooral te ontspannen werkt beter dan stress. komt echt goed.

Dromertje het word mijn eerste, dus ook onbekend... maar ik denk altijd maar wat erin gaat, moet er ook weer uit.... en dat zal waarschijnlijk pijn gaan doen.... maar jah.... we moeten toch....

Er zijn altijd tips en trucs ook wel te vinden op deze site.... heb ik ook wel al gelezen hoor....

Ik maak me er gewoon nog niet zo druk over... maar wat niet is kan nog komen :D

Liefs

Het enige wat ik kan zeggen, en het is een cliche, is dat je het echt wel weet als het begint. Ik twijfelde daar voor mijn eerste ook aan, maar inmiddels heb ik het zelf kunnen ervaren.

Erover dromen en nadenken is logisch, dat hoort er bij. Lekker over je heen laten komen, informatie lezen zodat je weet wat er kan gebeuren, dan komt het vast goed!

gr Ingrid

Tja iedereen zegt altijd dat je een echte wee wel herkent...
Nou het ergste wat er kan gebeuren.... is dat je veel oefenweeën hebt en je op en neer naar het ziekenhuis moet om het toch maar even te laten checken.
Ik had met Elias heel veel oefenweeën en ook heel regelmatig en elke keer denk je weer...k denk dat het nog geen weeën zijn, maar stel dat het wel zijn...ik wil niet te laat komen zeg maar. Dus maar weer bellen naar het ziekenhuis (liep bij de Gynaecoloog) en ook 3 keer weer naar huis.

Wil met mijn verhaal duidelijk maken dat het helemaal niet zo erg is als je de oefenweeën en gewone weeën niet herkent de verloskundige moet hoogstens een keer vaker komen, of je moet zelf een paar keer op en neer, maar iedereen bleef bij mij zo aardig en leefde heel erg met me mee!

Je kunt van te voren nooit zeggen hoe je reageert op je weeën en je bevalling. Ik ben bijv. normaal wel aardig pittig en ook wel eens opvliegend en reageer nogal eens sjacherijnig, maar tijdens de bevalling juist heel teruggetrokken en rustig.

Het is absoluut niet raar dat je je nu al zorgen maakt hoor. Had ik bij de eerste zeker ook. TOen ik tegen de 35 weken liep kon ik het wat beter loslaten. Wat mij hielp is inderdaad veel lezen en praten over de bevalling met verloskundige en mensen die het al mee hebben gemaakt (ieder met zn eigen verhaal)
En natuurlijk hier je zorgen kenbaar maken he! Misschien slaap je s nachts wat beter als je er overdag wat meer mee bezig bent en het niet alleen maar s avonds boven komt!

Groetjes ANnemiek

Terug
Bovenaan