bevalling

Ik ben nu zwanger van de 4e en de andere 3 bevallingen waren relatief makkelijk, maar ook deze keer knijp ik hem weer flink hoor. Ik hou mezelf maar voor dat het een dagje duurt. En dat het me de andere keren ook gelukt is, maar brrr ik wil er liever niet teveel aan denken.
Ik merkte de vorige keren wel dat je het vooral over je heen moet laten komen, het gaat eigenlijk nooit zoals je verwacht en dan kan het ook niet teveel tegenvallen.
Er zijn trouwens douala's die je voor, tijdens en na de bevalling kunnen begeleiden bij het ontspannen. Ze is extra naast de kraam en vk, misschien een idee?
 
dus het enige wat je kan doen is ontspannen en afwachten nou ik zal mijn best doen bedankt voor jullie advies en ik ben blij dat ik niet de enige ben die zenuwachtig is voor de bevalling
groetjes nathalie
 
Tegen mijn eerste bevalling zag ik niet op. Ik wist niet wat ik moest verwachten en heb me toen ook nergens op ingesteld.
Nu heb ik inmiddels 3 bevallingen achter de rug en ik zie het meest op tegen deze. Ik weet nu wat kan ik kan verwachten, met name de weeën.
Ik ga nu wel de Tens proberen. Ben benieuwd hoe de bevalling gaat verlopen.
 
Ik maak me er niet zo druk over, ik heb geen idee wat me te wachten staat, ik laat me wel verrassen ;). Binnenkort ga ik wel beginnen met zwangerschapsyoga, omdat ik gehoord heb dat je daar goed leert ontspannen, misschien ook iets voor jou?
 
Ik maak me er ook niet zo druk over, ik zie wel wat er op me af komt. Ik weet dat het giga pijn gaat doen, maar dat miljoenen vrouwen me voor zijn gegaan. En het moet er toch uit :) ik hoop goede tips te krijgen bij de zwangerschapscursus en daardoor redelijk ontspannen de bevalling in te gaan. Wedden dat t goed komt ;)?
 
Ik geloof helaas niet in de welbekende cliche's.
(Weet ook niet zeker of ze uberhaupt wel bestaan) Wat ik wel weet is dat ik ongelooflijk tegen de bevalling opzie. En ben helaas mijn bevalling van alweer bijna 5 jaar geleden nog niet vergeten.
Kan me niet voorstellen dat er niet meerdere mama's er zo over denken!!!
Maar dat ben ik. Gelukkig kan het ook anders.
En daar ben ik erg blij om.
Ik ga ook voor een 2e keer, en hopelijk bevalt dat gewoon beter, toch???
 
Jantine: ook ik ben zeker mijn bevalling niet vergeten en de pijn kan ik me nog zo goed voor de geest halen. Mijn 1e deed er 48 uur over om geboren te worden. Toch heeft het me niet weerhouden om nog een (aantal) keer te bevallen. Komt hopelijk allemaal goed!
 
Terug
Bovenaan