Hoi hoi,
Ik heb tot nu toe prima ervaringen met bevallen.
Bij de eerste werden mijn man en ik 's nachts beide om 4 uur wakker. Niks loos, echt helemaal niks. Maar ik had zo iets van "ik weet niet". Na 5 minuten begon het wat te kriebelen, ik werd onrustig en omdat we toch allebei wakker waren besloten we om maar te gaan douchen en wat te eten. Om 4:30 wat lichte menstruatiekramp, niks geen pijn. Zo uit het niets werd ik enorm misselijk, ontbijtje eruit gegooid. Naar de wc, slijmprop kwijt. Zo, het begin was er. Om 5:00 uur kreeg ik opeens een weeënstorm, strompelde met mijn dikke lijf de trap op terwijl manlief de huisarts belde. Shit, dienstdoende arts die niet wil komen. Het is tenslotte de eerste en onze eigen huisarts zou om 7:00 uur weer
aanspreekbaar zijn. Omdat ik inmiddels al persdrang had, heeft man manlief nog aangeboden om de beste man maar even op te komen halen, maar nee, hij hoorde mij op de achtergrond wel schelden en zou er direct aankomen.
Hij was er binnen een kwartier, onze zoon 5 minuten later. Ik had toen wel een knip omdat de arts bang was dat ik uit zou scheuren door de snelheid waarmee alles ging.
Ik heb het meeste last gehad van de hechtingen, maar dit kwam vooral omdat ik verkouden werd en ieder kuchje mij herinnerde aan "de knip".
Bij de tweede waren we natuurlijk op alle tekenen bedacht, want tja een 2e komt in de regel sneller dan een 1e. Dus 14 december, na een uur lang menstruatiekramp om de 3 minuten toch de huisarts even gebeld. Warempel 2cm ontsluiting, dus bellen als we hem weer nodig hadden ( dit keer was wel onze eigen huisarts er). Dus lekker onder de douche, maar weer wat eten en vervolgens geen krampje meer, shit.
Heel 15 december ook niks dus 's avonds maar op verjaardagsvisite bij de buren.
Na een flinke wee-opwekker ( cola-beerenburg) maar weer naar huis en ja hoor, na een uur waren de menstruatiekrampen er weer. Uurtje gewacht, slijmprop verloren, huisarts gebeld, nog geen 3 cm ontsluiting dus maar bellen als het door zet.
We zijn toen lekker naar bed gegaan, kruikje in de rug, en om 4:00 uur zo uit het niets wakker en meteen persdrang. Oké..........
Manlief niet wakker te krijgen, even een paar fikse krachttermen, man wakker, huisarts gebeld. Deze was er binnen 10 minuten en kon nog net, met de jas nog aan, onze zoon opvangen. Geen knip, geen scheur, lekker niks.
Bij de derde zelfs 2 keer vals alarm ( ik ga nu dan ook uit van 3 keer vals alarm), maar uiteindelijk om 5:00 uur wakker met menstruatiekrampen. Lekker gedoucht en gegeten. Slijmprop kwijt. Verloskundige gebeld. 3 cm ontsluiting. Nu toch ook maar eens even kraamzorg op tijd gebeld en om 6:45 uur is onze zoon geboren. Geen knip, geen scheur. Lekker niks.
Al met al bevallingen zoals ik ze iedereen gun.
Ik wil wel graag even reageren op frizzle. Iedereen zijn mening, laten wij dat voorop stellen. Maar persoonlijk vind ik je verhaal wat kort door de bocht. Ik heb zelf in de kraam gewerkt en ben daar zoveel verschillende situaties tegengekomen dat ik, zonder me helemaal uit te wijden, maar 1 advies kan geven:
Verbaas u niet, verwonder u slechts.
Niemand kan voor een ander bepalen hoe hij iets moet ervaren.....gelukkig niet.