Hoi,
Allereerst gefeliciteerd!
Wat wordt het spannend nu he..
En wat betreft tips.
Die zijn er eigenlijk niet. Zoals je zelf zegt iedereen ervaart het op zijn eigen manier en iedere bevalling is anders.
Ik had ook naar tips gezocht. Een geboorteplan had ik dan weer niet. Ik had de mindset een geboorte valt niet te plannen.
Mijn bevalling is behoorlijk snel gegaan.
Ik ben om kwart over 5 opgestaan omdat ik me niet zo lekker voelde. Ik heb wat aangeprult beneden en moest erg vaak naar de wc. Om kwart over 6 heb ik mijn man wakker gemaakt en die heeft de vk gebeld. Ik kreeg steeds meer last en ben gaan douchen. Met 10 minuten was de verloskundige er. Ik moest heb me afgedroogd en ben op bed gaan liggen, zodat de vk mij kon controleren. Ik had 8cm. we moesten meteen naar het ziekenhuis. Vanaf het moment dat ik de auto instapte (07.10 uur) kwam "de pijn". Om 07.30 waren we in het ziekenhuis en had ik 9,5cm.
Ik heb letterlijk alleen maar weeën gehad, amper adem pauzes en de tip om te lopen zou bij mij dus niet hebben gekunt. Ik had zowel buik, benen als rug weeën.
Om 08.50 uur mocht ik gaan persen en om 09.04 uur is onze dochter geboren.
Dus, wanneer je een snelle bevalling heb met weeënstorm heb ik niet echt een ultieme tip voor je. Wat mij persoonlijk erg hielp was de aanwezigheid van mijn partner die mij hand vasthield en koude washandjes op mijn hoofd legde. Ook mijn fantastische verloskundige zorgde ervoor dat ik met een fijn gevoel terug denk aan de bevalling.
Ik wil je heel veel succes wensen en mocht je het moment krijgen dat je denkt ik kan niet meer. Onthoud dan dat je het zeker weten kan!
Liefs,