Bevallingscursus

Ik ben nu net begonnen aan de cursus samen bevallen samen met mijn man. Dit zijn 7 avonden en hij is er elke keer bij. Maximaal 6 stellen in totaal een kost 180 euro.
Ik ben nl ook geen groepjes mens dus vindt het met partner wel heel fijn. Hij leert ook masseren en je leert beide de oefeningen zodat als ik het even niet meer weet hij dit nog wel weet en je het echt samen kan doen. 
Ik vind die bevalling heel wat en ik vind dat in hoeverre je het samen kan doen je dit zoveel mogelijk moet proberen.
Ik ben heel enthousiast over deze cursus! 

Ik heb helemaal niets gedaan in mijn vorige twee zwangerschappen. En ook niks gemist tijdens de bevalling (2x thuis). Ik was bang voor grote praatgroepen met ellenlang geklets en geklaag. Ik vertrouwde altijd al erg op mijn lichaam en dat was voor mij voldoende en ook uitwidselen met vriendinnen. Nu zwanger van mijn derde en ik doe ook nu geen cursus. Wat ik wel doe is mezelf wat extra 'ontspan-activiteiten' gunnen, daarnaast doe (deed) ik (al) aan yoga en meditatie. Ik ga nog wel naar een speciale dag voor zwangeren in de natuur (meer spirituele inslag). Puur om echt even een moment in te plannen voor 'ons'. Want het gaat toch wel snel en we hebben een druk gezin/bedrijf. 
Succes met kiezen! Er is veel aanbod! Hoor ook wel goede verhalen over zwangerschapshaptonomie dat je ook individueel kunt doen (en samen met je partner).

Ik heb niks gedaan behalve een theoretische avond over bevallen. Leek me wel handig te weten wat er nou in je lichaam gebeurd. Maar eerlijk... alles wat ze vertelde had ik ook al in boeken gelezen. Ook vind je op YouTube hele fijne bevallingsverhalen met veel tips van mensen. Maar uiteindelijk gaat t toch zoals t gaat en dat is bij iedereen een andere beleving. Het belangrijkste is dat je zo ontspannen mogelijk bent. Als je denkt dat kennis van een cursus je daarbij helpt zou ik het zeker doen 

Ik heb het niet gedaan en ook niet gemist. Ik hou ook helemaal niet van zulke dingen..Nu ben ik zwanger van mijn tweede kindje en ik ga weer niks doen. Tijdens de bevalling geeft je lichaam (en de verloskundige!) heel goed aan wat je moet doen. 

Wij zijn samen één avond naar 'vol vertrouwen bevallen' geweest en zaten daar met twee andere stellen. Verder in het ziekenhuis een avond voorlichting over borstvoeding gehad en een algemene informatie-avond met daarbij een rondleiding door het moeder kind centrum. Vooral dat laatste vond ik heel prettig. Nu weet ik tenminste een beetje wat me daar te wachten staat qua ruimtes, omgeving, protocollen etc. Al met al vond ik dit bij elkaar wel genoeg voorlichting. We weten toch niet hoe het gaat lopen en hoe meer ik me op bepaalde dingen instel / voorbereid, hoe lastiger het me lijkt wanneer alles ineens anders gaat.

Ik heb een zwangerfit cursus gedaan. Duurde 7 weken, elke week een les. We zaten ook met een klein groepje van 6 dames en de 6e les was met partners samen. De cursus kostte ook maar €51, dus enorm goedkoop vergeleken met andere cursussen. 
Ik vond het een erg fijne cursus. Duurde steeds een uurtje, maar we kregen wel veel info over zwanger zijn/bevallen/na de bevalling. En we kregen oefeningen mee om thuis te doen tijdens de zwangerschap en na de bevalling. 
Ik ben erg blij dat ik deze cursus heb gedaan. Ben ook totaal geen groepjes mens, maar heb het toch gedaan. Kreeg tijdens de bevalling zelfs te horen dat ze duidelijk konden zien dat ik een cursus had gevolgd. Maakt dus toch wel verschil. 

Terug
Bovenaan