Bevallingsverhaal van Sven Pieter (Sven)

Het is vrijdag 10 februari en ik schrijf een topic omdat ik die dag uitgerekend ben. Heb al vanaf 21.30 uur die pijn in mijn buik maar het is zonder regelmaat en ik dacht dat die infectie van mijn blaas weer terugkwam....pijn leek hetzelfde.

De pijn werd steeds heftiger en ik verloor ook wat bloed......

Om 04.00 uur heb ik Udo wakker gemaakt en gezegd dat hij de vk mocht bellen....

Toen ze kwam zei ze dat ik 5 cm ontsluiting had.....op naar het ziekenhuis......

Hond Frits snel naar schoonzus gebracht en daar reden we dan.......wat spannend!

Daar aangekomen bleek ik maar 3 cm te hebben helaas........de pijn was heftig en de weeen bleven iets onregelmatig waardoor er besloten is mij aan de weeenopwekkers te leggen via het infuus. Dit heb ik als vreselijk ervaren omdat je aan het bed vast ligt en het zó onnatuurlijk snel heftig wordt dat je niet wennen kan aan de pijn.....de rugweeen begonnen nu ook.

Ik kreeg een ruggeprik aangeboden en daar was ik inmiddels echt aan toe.....ik was ook zo moe en het deed zo,n pijn............helaas hoorde ik na een aantal uur wachten dat de anesthesist alleen in huis was en er steeds dingen tussenkwamen.....ik zat echt aan het plafond en toen sloeg de paniek toe...

Ik heb gegild en geschreeuwd en heel veel zijn we alleen gelaten.....ze reageerde soms na 50 minuten pas op de bel..........

Ik voelde persdrang en die verandering in weeen waren even wennen.....9 cm en een randje, ik moest op mijn zij met mijn ontstoken blaas en ik verging...

Twee uren lang heb ik geperst maar sven zat klem in mijn bekken, kon de draai niet maken. Blaas is geleegd van mij (verschrikkelijk met die ontsteking!!) terwijl ik een uur geleden mijn bed compleet onder had geplast tijdens een wee.

Op het laatste moment is Sven zonder vacuum geboren (gyn was die al aan het halen ah!) ....en lag hij op mijn buik.........

Het was een lange en zware bevalling en ik heb er, ook door de gang van zaken daar, een trauma aan overgehouden........wat een wanhoop en wat een paniek...

Na de geboorte van Sven, heb ik drie uren in mijn eigen rotzooi gelegen vanwege de drukte.........

Heel slecht begeleid en die ruggeprik die ik zo graag wilde en niet kreeg............vreselijk gemeen!

We gaan een gesprek aan met het ziekenhuis om te zorgen dat ze zich bewust worden van wat ze ons hebben aangedaan met die slechte begeleiding, afspraken niet nakomen, blaas legen (heb daardoor de infectie nu weer terug) en ga zo maar door.

Ben je verdorie in een ziekenhuis!

Niks is soepel gegaan tijdens mijn bevalling helaas....maar ow wat is het een heerlijk kereltje!!

Wat ben ik trots en gelukkig want ik ben mama nu!
Kan wel janken!

Ik heb 7 hechtingen in totaal en nu twee borstonstekingen maar hij is het allemaal waard!
De fles lukt ook goed.......

Wat hou ik van hem!
Hij is zo mooi!!

Meiden, het komt allemaal goed.....

Die hormonen.....pffffff ik wist niet dat er zo,n leeuwin in een moeder zat....je hebt werkelijk alles over voor je kleine mensje........alles!

Nu eerst wennen, er komt zoveel op je af.......af en toe even huilen kan niet anders, vooral in de avond!

Als je dan naar hem kijkt en hij kijkt naar jou.............o mijn god.............ons kindje...........wat hou ik van jou!

Liefs Jessica

 
Pfff, heftig zeg, dan denk je dat je lekker veilig in het ziekenhuis ligt. Heel asociaal dat je je eigenlijk aan je lot overlaten.

Maar gelukkig maakt Sven alles goed, maar vergeten kan je het niet.

Geniet van jullie mooie aanwinst.

Liefs
 
jeetje meid dat is zeker heftig. En dan denk je in goede handen te zijn. Hopelijk kun je het wel een plekje geven en inderdaad goed van je om er over te praten straks in het zkh.
Wat fijn dat jullie kleine ventje het wel goed doet
 
pfff nou heftige bevalling hoor!
erg jammer van de slechte zorg en begleiding mocht eigenlijk niet kunnen he.
maar je hebt nu je kindje dus je zult alles snel vergeten zijn.
 
Hey,
Zo dat klinkt als een hele zware en nare bevalling! Probeer je verhaal zoveel mogelijk van je af te praten! Dat is heel belangrijk om het een plekje te kunnen geven. Des noods met een professioneel iemand. Zo'n bevalling vergeet je namelijk niet. Ik had niet zo rot bevalling, maar nu 2 jaar later kan ik alles nog precies voor me halen hoor. Ik heb er veel aan gehad om van me af te praten.
Heel veel sterkte met herstellen, verwerken en wennen aan jullie nieuwe kindje.
Laat je door niemand aan praten dat je op een roze(blauwe in jou geval :)) wolk moet zitten!
Liefs,
Mar
 
Wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je hier geen prettige herinneringen aan hebt. Goed van je dat je in ieder geval wel een gesprek aangaat met het zh zodat zij ook weten wat jullie ervaringen zijn. En goed om te horen dat je ondanks alles zo aan het genieten bent. Dus lekker op die blauwe wolk blijven zitten!
 
Terug
Bovenaan