bevallingsverhalen

Lieve dames,

De tijd dat de eerste van ons (zal Lynn wel zijn, hihi) gaat bevallen komt steeds dichterbij.

Ik vroeg me af wat we gaan doen met de bevallingsverhalen.
Ik kan me voorstellen dat sommige van ons het fijn vinden om alles uitgebreid te delen hoe de bevalling is gegaan.
Maar ik kan me ook voorstellen dat dit niet prettig is voor de dames die nog moeten. Niet elke bevalling loopt perfect. En voor de vrouwen die voor het eerst moeten bevallen, kan ik me voorstellen dat het niet fijn is om (horror)verhalen te lezen als je zelf nog moet bevallen.

Ik ben ook lid van het september-2010 forum, en wij hadden toen afgesproken dat we niet té uitgebreid alles gingen beschrijven. Uiteraard wel de belangrijkste info, maar niet de details (hoelang, hoeveel hechtingen, hoeveel bloedverlies, hoeveel pijn enz)

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aankijken.
Overigens maakt het mij niet heel veel uit, want ik ben al eens bevallen. Maar ik kan me goed voorstellen dat sommige erg tegen de bevalling opzien. Dus ons een beetje aanpassen aan hen lijkt me iets heel goeds.

Liefs Maartje

Hai Maartje,

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld en ik denk dat iedereen dat voor zich moet weten. Denk dat de èèn er wel behoefte aan heeft om het volledige verhaal van zich af te schrijven en de ander niet.

Mij maakt het ook niet uit. Ook al is dit mijn eerste bevalling (gyn zegt dat ik het moet zien als 2 bevallingen) Ik weet dat het pijn gaat doen etc.....maar schrik niet zo snel van horror verhalen. Lees ook vaak met de andere fora mee en lees dus ook hun ervaringen.

Je moet ook maar net tijd en zin hebben om straks het hele verhaal hier op te schrijven. Hihi! Denk dat we de keuze vrij moeten laten....maar da's mijn mening.

Liefs Lynn.

Mij maakt.het echt niet uit. Kan me overigens niet herinneren dat die afspraak daar toen gemaakt was. Zal wel dementie zijn hahaha. Ik snap wel wat je bedoelt, maar het is ook fijn als de goede bevallingen wel uitgebreid beschreven worden! Mijn eerste bevalling was namelijk net niet relaxt, maar bijna wel dus. Horrorverhalen doen me niks.... Ik leef wel mee met iedereen, maar iedere bevalling is anders hè!

Liefs

Ik vind het juist prettig om te lezen. Zo kun je elkaar steunen. En wil je het niet lezen, dan stop je gewoon met lezen. Ik kan wel selectief lezen. Ik heb zelf drie snelle maar totaal verschillende bevallingen achter de rug, die voor sommige horror zouden zijn (o.a. Totaal ruptuur) maar ik juist niet als vervelend heb ervaren.

haha, nou zo te lezen kunnen we dus lekker van ons afschrijven.
Mij maakt het dus ook niet uit hoor.
Maar ik moest er gewoon even aan denken dat het niet voor iedereen relexed is. Maar blijkbaar vergis is me daar in ;)

Liefs

Mij maakt het ook niets uit! Juist fijn om je verhaal hier kwijt te kunnen toch? Ik ben als een van de laatsten uitgerekend, dus ben benieuwd, ha ha. Ook niet mijn eerste bevalling, dus komt helemaal goed ;-)

Ik kijk ook heel nuchter tegen de bevalling aan, iedere bevalling is er een op zich. Iedereen kan zelf bepalen wat zij wel of niet deelt en wel of niet leest. Ikmdenk idd dat het ook fijn is als we elkaar kunnen steunen en adviseren als we daar behoeften aan hebben.

Terug
Bovenaan